DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Nem koncentrál a leggyorsabb körös pontokra Hamilton

Jelenleg is épp egy ilyen pluszponttal van előrébb Bottas a bajnokságban, csapattársa azonban nem fog tudatosan a leggyorsabb versenykörre játszani a későbbi nagydíjakon.

Elcsépelt okosság a Formula-1-ben, hogy a végelszámolásnál egyetlen pont is dönthet: akár egy olyan plusz egység is, amely a 2019-es szezontól fogva a futam leggyorsabb körének megfutásáért jár. A világbajnokság élén jelenleg éppen azt látjuk, hogy egy ilyen bónuszpont billenti egyik oldalra a mérleget: Valtteri Bottas és Lewis Hamilton egyaránt két első és két második helyezést szerzett, de mivel Bottasnak van egy leggyorsabb köre, 87 ponttal ő vezeti a táblázatot a 86 pontos csapattárs előtt.



 

Hamilton azonban ennek ellenére sem gondolkodik úgy, hogy a jövőben tudatosan koncentrálnia kellene a leggyorsabb körökre – amely természetesen rizikót is hordoz akár egy plusz kiállás, akár a határon autózás szempontjából –, ő inkább a futamgyőzelemért járó pontokkal akar különbséget kiépíteni:

„Nem ezen jár az eszem. Az elmúlt négy versenyen megfigyeltük, hogy mi történik a futam vége felé. Ha valaki megengedhet egy ingyen kiállást, akkor kereket cserél és megszerzi a leggyorsabb kört” – idézi a crash.net Hamiltont, aki arra utalt, hogy az utolsó egy-két körben bárki elveheti a legjobb versenykört az élen autózóktól. „Éppen ezért csak arra fogok fókuszálni, hogy a versenyeredményért elérhető maximális pontot szerezzem meg. Nem hiszem, hogy az év hátralevő részében koncentrálni fogok a leggyorsabb körre.”

Míg az első két versenyen, az Ausztrál és a Bahreini Nagydíjon az élen álló versenyző futotta meg a leggyorsabb kört – Valtteri Bottas és műszaki hibája előtt Charles Leclerc –, addig a következő futamokon megjelent a Hamilton által is felvázolt jelenség. A topcsapatok pilótái közül leghátrább álló versenyző, akitől a középmezőny elég messze volt ahhoz, hogy beleférjen egy kiállás, a verseny utolsó perceiben kereket cserélt, és friss lágy abroncson könnyen elérte a leggyorsabb kört. Kínában a hatodik Pierre Gasly, Bakuban az ötödik Charles Leclerc taktikázott így, és szerezte meg a pluszpontot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: