DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 19. kedd
F1

A Williamst nem érdemes padlógázon hajtani

Annyira szeszélyesen viselkedik a Williams idei F1-es autója, hogy George Russell szerint jobb, ha a pilóta nem százszázalékon autózik. A hétvégén érkező fejlesztésektől talán várható javulás.

A Formula-1 idei szezonjában három jól behatárolható csoportra oszthatók a résztvevők: van a háromcsapatos élmezőny, a hat istállót felölelő középmezőny, és mindenki mögött, több másodperces lemaradásban ott kullog a Williams. Az egykor domináns grove-i alakulat vért izzadva dolgozik azon, hogy a félresikerült, kiszámíthatatlan idei autóját vezethetővé tegye, amely folyamattal kapcsolatban George Russell egy érdekes részletet árult el: az FW42-es annyira szeszélyesen viselkedik, hogy a pilóták a fejlesztés és a tempó szempontjából is jobban járnak, ha nem hajtják a maximumon.

 russell-ausztralia-action1



 „Néha akkor vagyok gyorsabb, ha nem 100, hanem 98%-on megyek. Sajnos nem tudjuk, hogy az autó egyik kanyarból a másikba pontosan hogyan fog viselkedni, ezért nem nyomhatjuk a maximumon” – árulta el a csapat újonca, akitől azt is megtudtuk, hogy a következő versenyhétvégén a Williams végre néhány fejlesztést is bevet.

„Néhány kisebb módosítás érkezik, amelyektől előrelépést várunk. Nem vagyunk benne biztosak, de reméljük, hogy úgy működnek, ahogy arra számítunk. Én reménykedem, mert nagyon rosszak az autó karakterisztikái, amelyeken ha javítunk, akkor képesek vagyunk gyorsulni. Semmi különlegesről nincs szó, leszorítóerőt tekintve a fejlesztéseink teljesen átlagosak. Akkor fogunk sokat faragni a köridőkön, amikor az autó a kanyarokban következetesebbé és vezethetőbbé válik.”

Ez utóbbi jellemzőkön van a legnagyobb hangsúly, ugyanis az FW42-es alapvetően nem egy lassú autó (elvégre egy Mercedes-erőforrás dolgozik benne), ám kiszámíthatatlansága miatt a meglévő teljesítményét is borzasztóan nehéz kihozni belőle. „Jelen pillanatban az a nagy problémánk, ahogy az autó a kanyarkijárathoz képest a bejáraton és a csúcsponton viselkedik. Minden fázis nagyon eltérő, ezért nagyon nehéz vezetni.”

Az F1-es mezőny legközelebb Russell szívéhez közel álló versenyhelyszínre, Azerbajdzsánba érkezik, ahol a brit fiatal tavaly egy igazi bravúrt mutatott be. Ehhez hasonló mutatványra idén kicsi az esélye, de a fejlesztésekre támaszkodva valamennyi előrelépésre talán számíthat „Bakut már nagyon várom, tavaly a Formula-2-ben nagyszerű hétvégét teljesítettem, talán az volt a legerősebb versenyem. A második futamot a 12. helyről nyertem meg” – dicsekedett Russell.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: