Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. április 25. csütörtök
F1

Ferrari: Legközelebb talán majd Leclerc jár jól

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke egyáltalán nem látja olyan drámainak a Kínai Nagydíj során kiadott csapatutasítás helyzetét, mint a közvélemény. Mindazonáltal elismeri, Charles Leclerc teljes joggal lehet dühös.

Még csak három futam telt el a 2019-es Formula-1-es szezonból, de a Ferrari máris úton-útfélen csapatutasításos ügyekbe keveredik. Részben persze annak is köszönhető a nyilvánosság részéről érkező fokozott figyelem, hogy Binotto az évad kezdete előtt kijelentette, az első versenyeken a tapasztaltabb Sebastian Vettelt fogják előnyben részesíteni az eldöntendő taktikai kérdéseknél, azonban a csapat döntéshozói is sokat tettek azért, hogy folyamatosan kereszttűzbe kerüljenek „csapatsorrend” vádjával. A Kínai Nagydíj elején például elhamarkodottnak érződött a két pilóta helycseréje, hiszen Vettel a Leclerc-től megkapott harmadik hely után sem tudott magasabb tempóra kapcsolni, a döntés azonban mellékvágányra állította a csapattársát lerajtoló monacói délutánját, aki csak az 5. helyen ért célba.

00119004_683

„Megértem Charles érzéseit, és tényleg kár, hogy ilyen helyzetbe került, ám a verseny azon pontján a Mercedes egy kicsit gyorsabb volt, és egyszerűen csak ki akartuk próbálni, hátha Sebastian képes velük tartani a tempót, ez ugyanis kulcsfontosságú lett volna abban a szakaszban” – magyarázta a Sky Sportsnak a döntés hátterét Binotto. „Nem arról volt szó, hogy az egyik versenyzőt előnyben részesítettük a másikkal szemben, hanem arról, hogy csapatként megtettünk minden tőlünk telhetőt a verseny egy fontos pontján.”

Mivel a Ferrarik nem tudtak gyorsulni, Max Verstappen megérkezett mögéjük a Red Bull-lal, ami hátrányba hozta az olaszokat a bokszkiállásokra, hiszen egyik pilótájuk számára halogatni kellett a kerékcserét, így Leclerc már itt elveszített egy újabb pozíciót. „Az elévágással mindenképpen elkapta volna az egyik pilótánkat, függetlenül attól, hogy melyikük az. A csapat szempontjából tehát ez semmit nem változtatott” – söpörte le ennek jelentőségét a csapatfőnök.

„Ha Charles dühös, teljes joggal lehet az, nekünk pedig el kell ezt fogadnunk. Én is sajnálom, ami vele történt, de lehet, hogy legközelebb az ő javát fogja szolgálni egy ilyen döntés.”

A Ferrarinak összességében nagyobb gondja is van annál, mint hogy melyik pilótáját támogassa jobban, hiszen még csak szezonbeli második dobogójukat szerezték Kínában, miközben a Mercedes már harmadik kettős győzelmével robog az újabb bajnoki cím felé. Binotto szerint a Ferrari Bahreini Nagydíjon látott tempófölénye ad reményt arra, hogy még koránt sincs semmi lefutva.

„Vitathatatlan, hogy nem volt esélyünk [nyerni ezen a versenyen]. A Mercedes gyorsabb volt nálunk már az időmérőn is, és ma is bebizonyították, hogy azok. Fontos azonban észben tartani, hogy akár versenyről versenyre megváltozhat a helyzet: Bahreinben még mi voltunk a leggyorsabbak, két héttel később pedig fordított lett köztünk a sorrend. Nem is annyira az egyes futamokban, hanem a bajnokság egészében kell gondolkodnunk” – fogalmazott Binotto a Ferrari csapatvezetőjeként töltött harmadik nagydíja után.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?