Magyar idő szerint hajnali négy órakor vette kezdetét a Formula-1-es Kínai Nagydíj első szabadedzése és az utóbbi napokban komoly össztűz alatt lévő Sebastian Vettel kezdte meg a munkát, de a többiek sem késlekedtek sokat - Pierre Gasly Red Bulljára például visszakerültek az aerodinamikai szenzorok, a csapat próbált megoldást találni a francia problémáira.
Végül annak ellenére, hogy a legtöbben hamar kijöttek letapogatni a pályát, az első mért körre több mint húsz percet kellett várnunk, a két Williams került fel először az eredménylistára: Robert Kubica 1:41,3-as körét csapattársa, George Russell 1:40,7-tel azonnal le is nyomta. Itt aztán a többiek is belecsaptak, Lando Norris azonnal 1:38-cal, Sebastian Vettel pedig 1:35-tel kezdett, de az előzetes várakozásokkal ellentétben meglepetésre a Mercedes tűnt a leggyorsabbnak - Lewis Hamilton 1:35,5-tel az élre állt az első mért körös roham végén, Valtteri Bottas pedig bő egy tizeddel maradt el tőle.
Az első akciót Lance Stroll szolgáltatta, bő fél óra után az utolsó kanyarban forgott meg és mindezért a gumikat okolta, szerinte hiába volt viszonylag meleg, az abroncsok nagyon kihűlnek, mire eljutott odáig a hosszú egyenes után.
Másodjára Vettel megelőzte Hamiltont, 1:35,5-öt ment a közepes keverékkel, Charles Leclerc 1:36,0-ra volt képes ugyanezzel, majd Max Verstappen köre miatt emelkedtek a szemöldökök: Vettel körétől alig egy tizeddel maradt el a kemény gumikon, ezzel jelezte a Red Bull-Honda erejét. Persze a Mercedes válasza sem késett sokáig, Hamilton és Bottas felrakta a lágy gumit és átvette az első két helyet, majd Verstappen megint javított és a legkeményebb abroncsokon lenyomta a Ferrarikat, érdekes és zavaros volt a képlet a gyakorlás derekánál.
Az egyértelművé vált, hogy a Mercedesek erőltetik a lágy gumikat, a többiek nem, Vettel a közepeseken vette vissza a vezetést és ezzel már a tavalyi, első edzésen futott körnél jobb időt produkált, Leclerc ugyanezen a keveréken feljött harmadiknak, miközben a lágy gumi előnyét Daniel Ricciardo is bizonyította, aki a Ferrari-Mercedes szendvics mögé, az ötödik pozícióba rántotta fel a Renault-t.
Az edzés hátralévő részében már csak annyi változott az élmezőnyben, hogy Verstappen felrakta a lágyat és bejött vele negyediknek, a két Ferrari viszont egyáltalán nem futott gyors kört a leglágyabb keveréken, ennek ellenére Vettel az első, Leclerc pedig a harmadik helyet szerezte meg, ráadásul a hosszabb etapokon is jelentős előnyben volt Vettel például Hamiltonhoz képest - elsőre úgy tűnik, hogy valóban a Ferrari lehet a hétvége leggyorsabb autója. Külön jó hír számukra, hogy Leclerc motorját minden további nélkül használni tudták most is a bahreini hiba után.
Negatívumként ezúttal viszont az Alfa Romeót kell kiemelnünk, Kimi Raikkönen sem volt gyors, Antonio Giovinazzi pedig technikai probléma miatt nem is tudott gyors kört futni, így ő lett az utolsó - az nem meglepő, hogy a Williams megint nagy hátrányban van, az viszont igen, hogy Sergio Perez csak a Russell-Kubica párost tudta ezúttal legyőzni.
Összegezve: a Ferrari egy körön és hosszabb etapon is egyértelműen a leggyorsabb, kíváncsian várjuk, hogy megmarad-e Vettelék fölénye a folytatásban, illetve hogy a lágy gumikon mennyit tudnak még gyorsulni.
Az első szabadedzés végeredménye: