A 21 éves brit már pályafutása korai szakaszától kezdődően sikerrel vette a motorsport különböző lépcsőfokait és az alsóbb kategóriák jelentette kihívásokat. 2017-ben megnyerte a GP3-at, majd egy évvel később az F1 előszobájának számító F2-t is az élen zárta. 2019-ben pedig már a királykategóriában is bemutatkozhatott a Williams versenyzőjeként. A fiatal tehetséget a Mercedes istálló vezetősége is már korán felfedezte magának, a GP3-as időszak óta ugyanis Russell a németek tesztpilótájaként is dolgozik, s nem titkoltan az a célja, hogy egy nap az ötszörös világbajnok csapat egyik ülését is megszerezze.
Idén viszont hiába versenyez a sport legendás istállójával, az autó teljesítménye miatt csak nehezen tudja igazán megmutatni a benne rejlő potenciált. Russell ellenben nem aggódik amiatt, hogy az idei, grove-i csapattal töltött szezonja hátrányt jelentene számára a továbblépést és egy esetleges Mercedes-ülést tekintve. A brit szerint ugyanis a megfelelő emberek így is látják, hétvégéről hétvégére mit hoz ki a mezőny leggyengébb autójából.
„A külvilág számára talán ez nem teljesen egyértelmű, de az emberek, akik valóban fontosak a karrierem szempontjából, így is figyelemmel követik azt, amit a pályán nyújtok, és kifejezetten tetszik nekik, amit látnak, ez pedig nagyszerű dolog. Itt, a csapatban és a Mercedesnél is mindenki tudja, hogyan teljesítek, és az én szemszögemből nézve ez az egyetlen dolog, ami számít” – mondta Russell az Autosport brit szaklap kérdésére. „Az én célom jelenleg az, hogy minél magasabb helyezést érjek el, és a lehető legtöbbet hozzam ki a futamokból még úgyis, hogy a körülmények közel sem egyszerűek, de ezzel is azt bizonyíthatom, képes vagyok uralni a helyzetet."
„A Formula–1-et kívülről szemlélők, a rajongók számára a televízió-képernyőn keresztül nézve talán nem annyira egyértelmű, hogy én jól végzem-e a munkám vagy sem, de azok, akik valóban számítanak, pontosan látják ezt” – nyilatkozta az újonc versenyző, aki a legutóbbi Bahreini Nagydíjon nagyjából egy perccel végzett csapattársa, Robert Kubica előtt.