Noha az újonc Lando Norris már Melbourne-ben is remekelt az időmérőn, ezúttal a wokingiak spanyoljának is kijött a lépés, s mindkét narancs-kék autó bekerült a rajthelyosztozkodó utolsó fordulójába a szahíri pályán. Sainz ott végül a 7. helyet szerezte meg, míg Norris a 10. lett, de a brit egy helyet előrébb léphet, miután Romain Grosjean éppen az ő feltartása miatt három rajthelyes büntetést kapott.
„Nehéz átlátni, miért kerültünk ilyen közel, vagy miért sűrűsödött így össze a mezőny. De kétségtelenül jobb így, és a nézőknek is szórakoztatóbb” – kezdte boldog értetlenkedését Sainz az Autosportnak nyilatkozva. „Ma majdnem legyőztük a Red Bullt, míg tavaly közel két másodperc volt a csapat lemaradása hozzájuk képest. Ja, amúgy igazából le is győztünk egy Red Bullt, Gaslyt. Elég furcsa ez az egész, de kétségtelenül így a jobb!”
„Elismerés illeti az egész csapatot, hiszen mindkét autóval eljutottunk a Q3-ig, ami már elég régóta nem történt meg velük. Ez is mutatja, hogy a megfelelő irányba haladunk. Nehéz volt a tél és az előző szezon második fele, de végre kezd kifizetődni, hogy megértettük az előző autó problémáit. Most szinte mi számítunk a középmezőny legjobbjának, ami három-négy hónappal ezelőtt még elképzelhetetlennek tűnt. Fél másodperccel hátrébb voltunk.”
Valóban másfél évvel kell visszamennünk, egészen a 2017-es Malajziai Nagydíjig, hogy megtaláljuk a legutóbbi olyan esetet, amikor a McLaren mindkét autójával Q3-as résztvevő volt – akkor Stoffel Vandoorne és Fernando Alonso szintén a 7. és a 10. leggyorsabbként zárták a kvalifikációt.
Az idei szezonnyitón azonban a McLarennek még nem sikerült a pontszerzés, így egy forduló után a nem túl hízelgő 9. helyen állnak a konstruktőri tabellán. Vasárnap Bahreinben azonban jó esélyük lesz, hogy pongyola sportos megfogalmazással szólva „feliratkozzanak az eredményjelzőre”.