2019-ben a szezon során egy autóban mindössze három motor használható fel, a hajtáslánc egyes komponenseiből azonban ennyi sem, csupán kettő darab. Ezek közé tartozik a fékezési energiát visszanyerő MGU-K. Carlos Sainz melbourne-i kiesése ezen alkatrész meghibásodása miatt történt, mivel pedig az egységet nem lehetett kijavítani, a csapat a szezon második versenyén, Bahreinben beépíti a második darabot.
„Remélhetőleg a Renault vizsgálat alá vette és megtalálta a problémák okát” – idézi a motorsport.com Sainzt. A McLarennek már a tesztek során gondjai voltak az alkatrésszel. „Néhány megoldást már erre a versenyre életbe léptettünk, azt azonban meg kell látnunk, működnek-e vagy sem. Igaz, hogy történt néhány meghibásodás a teszten, így ez nevezhető az autó gyenge pontjának. Dolgoznunk kell rajta, hogy biztosan ne dobjunk több pontot a kukába, mert Ausztráliában ez történt.”
A meghibásodás ellenére Sainz szerint a Renault-erőforrás pozitívan értékelhető: „Az erőforrás egyenesben jól teljesít. A helyes irányba léptünk, amit egyértelműen üdvözlök, de az első verseny 11. körében kiesni nem jó. A motorerő mindkét esetben, versenyen és időmérőn is rendben volt. A csúcssebességünk tavaly minden kvalifikáción 10-12 km/h-val elmaradt, ehhez képest idén a hátrány csak 2-3 km/h-nak tűnik. De lehet jó a sebesség, ha már az első versenyen nem jutunk túl a 11. körön. Remélem, javul a megbízhatóság is.”