Az FIA szerint azért nem fogta vissza a csapatokat a különleges, lyukacsocs felnik kifejlesztésében, mert nem akart diktátorrá válni - erről számolt be az Autosportnak Nikolas Tombazis, aki az FIA együléses versenysorozatainak technikai szabályaiért felel. Mint ismert, a megoldást a Mercedes alkalmazta először 2018-ban, hogy kezelje a gumimelegítési gondjait és ez telitalálatnak bizonyult, a többiek viszont kétségbe vonták, hogy szabályos-e - az FIA vizsgálata szerint az, de a Mercedes mégsem használta azok után, hogy eldöntötte a vb-cím sorsát.
Viszont mivel szabályos, így 2019-re több csapat is kifejlesztette a maga verzióját, a Ferrari, a Red Bull, a McLaren és a Williams is sokat költött erre. "A Mercedes megoldása legális volt és a többiek átvették az ötletetet. Viszont ha az én véleményem kell, akkor azt mondom, hogy ezek a bonyolult megoldások nem jók a Formula-1-nek, mert sokba kerülnek."
Tombazis azt is hozzátette, hogy ennek ellenére nem tudják megakadályozni az elterjedését, mert a szabályok szerint teljesen rendben van a megoldás. Amikor megjelentek ezek októberben, nem tehettünk semmit diktatórikus lépés nélkül, mert megfeleltek a szabályoknak. Szóval igazából nem meglepő, hogy a többi csapat is előnyt kovácsol ebből a megoldásból" - mondta.