DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Renault: Csalódottság, nagyobb célok - de képesek ezeket elérni?

Cyril Abiteboul és Nick Chester szerint is több van az autóban a Melbourne-ben látottaknál, de nagy kérdés, hogy az örökös ígéretek és fogadkozás után valóban elhihetjük-e ezt nekik.

Muszáj keménynek és kritikusnak lenni saját magával szemben a gyári Renault-nak, mondja Cyril Abiteboul, az enstone-iak vezére. A francia istálló egyrészt szeretné megerősíteni a konstruktőri negyedik helyét ebben a szezonban, másrészt természetesen a három topcsapathoz is szeretne közelíteni, de Melbourne-ben egyáltalán nem ez volt a helyzet annak ellenére, hogy Nico Hülkenberg végül a hetedik helyen ért célba.

"Az elmúlt szezonokban elégedettek lettünk volna egy hetedik hellyel a szezon első futamán, de ezúttal egy kicsit csalódottak voltunk" - idézi Abiteboul szavait a Motorsport. "Úgy érezzük, hogy az autónk képes arra, hogy a középmezőny legelején harcoljon, de sajnos ez nem mutatkozott meg akkor, amikor igazán számított, az időmérőn és a versenyen."

re_1



"Elkötelezettek vagyunk, többet akarunk mutatni Bahreinben. Ki kell emelnünk, hogy milyen fejlődést értünk el az erőforrás terén és a második futam jó alkalom erre. Vinni fogunk néhány aerodinamikai újítást is, ahogy mindig, de kiegyensúlyozottabbá kell válnunk az egész hétvégét tekintve, minden periódusban stabil és megbízható autót kell prezentálnunk, mert csak így hozhatják ki belőle a maximumot a pilóták. Ezzel együtt operációs szempontból is a maximumra kell törekednünk" - magyarázta.

A technikai igazgató Nick Chester szerint a tervezett frissítések főleg a hűtés javítását célozzák majd meg, de hiszi, hogy az autó többre képes, mint amit Melbourne-ben kihoztak belőle. "Nem oda kvalifikáltuk magunkat, ahova a tempó alapján kellett volna, méghozzá azért, mert nem jól hajtottunk végre egy-két dolgot, illetve volt egy technikai problémánk, amit megoldottunk. Az kiderült, hogy a középmezőny annyira szoros, hogy minden apró hiba helyezésekbe kerül, mi ezt sajnos megtapasztaltuk."

"Emellett a valóság az, hogy minél hátrébbról rajtolunk, annál nagyobb az esély egy esetleges ütközésre. Sok mindent kipróbáltunk, sok adatot gyűjtöttünk, de az is világos, hogy dolgozzunk kell azért, hogy a középmezőny elé kerüljünk" - tette hozzá Chester.

Vagyis: hiába a rengeteg pénz a gyári csapatban, továbbra sem tudnak topautót csinálni, továbbra sem tudnak topmotort csinálni és mindezt nem is tudják tökéletesen beállítani, kihozni belőle a maximumot - évek óta ugyanaz a lemez megy most már náluk, gyakorlatilag mióta visszatértek ebben a formában. Képesek elérni a megfogalmazott célokat, valóban több van a mostani autóban, mint amit Ausztráliában láttunk, tényleg előreléptek annyit, hogy a hetedik hellyel már ne lehessenek elégedettek?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: