A februári autóbemutatók egyik legnagyobb beszédtémája volt az, melyik istálló hogyan értelmezte a 2019-re módosított aerodinamikai szabályokat és az ezek által leginkább befolyásolt első szárnyakat. Az ugyanis nyilvánvalóvá vált, hogy többek közt a mezőny élén álló két istálló, a Ferrari és a Mercedes is teljesen eltérő megoldásokat alkalmazott a versenygépein: a németek W10-es gépének első szárnyán a levegő irányát befolyásoló elemek fölfele emelkednek, míg az SF90-en épp ellenkezőleg, lefele ívelve érik el a szárnyvéglapot.
A téli tesztidőszakot követően a szakértők többsége úgy látta, a maranellói alakulat választotta a jobb megoldást. Sőt, a Mercedes is elismerte, az előttük álló hetekben alaposabban is meg fogják vizsgálni a Ferrari koncepcióját, és a szezon későbbi részében akár még ők is erre a megoldásra válthatnak. Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon aztán megfordult a barcelonai tesztek után felállított erősorrend: a Mercedesben ülő Valtteri Bottas ugyanis közel ötvennyolc másodperces előnnyel ért célba a Ferrari-pilóták előtt.
Az ausztrál hétvége során hibátlanul működő technika ellenére Toto Wolff a Motorsportnak elmondta, továbbra is nyitottak maradtak a többi csapat által használt első szárnyötletekre, és azt sem zárta ki, a jövőben akár a Ferrari megoldásához hasonló fejlesztéseket is kipróbálnak. „Ki kell elemeznünk mindegyik elgondolást. Nyitottak vagyunk a különböző megoldásokra, ugyanakkor elsősorban azt az utat kell járnunk, amit mi is helyesnek vélünk” – mondta az osztrák csapatfőnök. „Egyelőre maradunk az általunk helyesnek vélt filozófiánál, de megfontoljuk az eltérő elképzeléseket, így a későbbiekben az is előfordulhat, hogy versenypályától függően fogjuk használni a különböző aerodinamikai elemek egyes részeit.”