DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Elhunyt Charlie Whiting

Szomorú hírrel kezdődik a 2019-es F1-es szezon: 66 éves korában elhunyt a száguldó cirkusz versenyigazgatója, Charlie Whiting.

A Nemzetközi Automobil Szövetség tudatta a világgal a 2019-es Forma-1-es szezon hajnalán: Charlie Whiting tüdőembóliában veszítette életét a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra készülve, Melbourne-ben.

„Mérhetetlen szomorúság tölt el Charles halála miatt” – mondta Jean Todt, az FIA elnöke. „Charlie Whiting nagyszerű versenyigazgató volt, a Forma-1 központi és utánozhatatlan figurája, aki egyszerre testesítette meg a sportág erkölcsét és szellemét. A Forma-1 egy hű barátot és egy karakteres képviselőjét veszítette el benne. Az FIA és az egész motorsport-közösség nevében szeretném kifejezni részvétemet a családja, a barátai, és minden Forma-1-rajongó felé.”

charlie-whiting



Whiting a Hesketh csapatánál kezdett dolgozni az F1-ben, leginkább azonban a Brabhamnél eltöltött évei alatt ismerték meg a sportág követői. A főszerelői pozícióig jutó brit tevékeny szerepet játszott Nelson Piquet 1981-es és 1983-as bajnoki címében, és egészen addig a csapatnál maradt, amíg Bernie Ecclestone túl nem adott a Brabhamen 1988-ban.

A Forma-1 egykori első embere közbenjárásával Whiting a Nemzetközi Automobil Szövetség egyik technikai ellenőre lett, 1997-től pedig az FIA versenyigazgatójaként, valamint biztonságért felelős szakembereként folytatta munkáját. Ebben a minőségében ő felelt a pályák és az autók biztonságáért, a versenyhétvégék szabályoknak megfelelő lebonyolításááért.

Whiting kiemelt szerepet játszott az F1 biztonságosabbá tételében az elmúlt több mint húsz év során, és ő volt az, aki a kezdetektől fogva kiállt a 2018-ban kötelezővé tett halo mellett – az eszköz tavaly súlyos sérüléstől védte meg Charles Leclerc fejét a Belga Nagydíj rajtbalesetében. A szakember a történtek után kiemelte: hosszú évek kutatása és fejlesztése után váltak olyan biztonságossá az F1-es autók, mint manapság.

„Egyetértek azzal, hogy a halo szerepet játszott ebben, de ne feledkezzünk meg azokról az apró, sokszor nem is látható változásokról, melyeket a biztonság fejlesztése érdekében hajtottunk végre a bukókeret, az oldalirányú és frontális becsapódások tompítása, a pilótafülke magasítása és a fejtámla terén” – tette hozzá Whiting.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: