A Formula-1 abroncsgyártója a bokszokban nem, ám a pályákon több izgalomra számít az idei szezon során. A Pirelli motorsportért felelős igazgatója előzetes meglátásai alapján az egykiállásos stratégiák idén is dominánsak maradnak a futamokon, ám a különböző aerodinamikai szabálymódosításoknak, a több felhasználható üzemanyagnak és a továbbfejlesztett abroncsoknak köszönhetően izgalmasabb versenyekre számíthatunk.
„Olyan gumikat akartunk tervezni, amelyek kevésbé hajlamosak a túlmelegedésre, és kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtanak. Az egykiállásos stratégiák talán megmaradnak, de több akcióra számíthatunk a pályán, és a célunk is ez volt” – árulta el Mario Isola, majd címszavakban összefoglalta, milyen elképzeléssel vágott neki a sport a 2019-es évnek.
„A cél az, hogy könnyebbé váljanak az előzések. A hátul haladó autó kevésbé érzi az előtte lévő hatását, így kevesebb leszorítóerőt veszít. E felett a DRS is hatékonyabbá válik, ami szintén elősegíti az előzéseket. Öt kilogrammnyival több üzemanyagot is kapnak, így kevesebbet kell spórolniuk.”
A szezon előtti tesztet megelőzően a Pirelli még azt jósolta, hogy a mezőny az aerodinamikai változtatások miatt körülbelül 1,5 másodperccel lassul, ám ezt a jóslatot a leggyorsabb autók hamar megcáfolták. „Mindenki meg volt győződve arról, hogy az új aerocsomagok miatt csökken a leszorítóerő, de a köridőket elnézve nem úgy tűnik, hogy ez a helyzet.”