A 2019-es szezont megelőző két kollektív teszt eredményei alapján az F1 szakértőinek többsége egyetértett abban, idén a Mercedes mellett a Ferrari lesz az, aki abszolút esélyesként érkezik meg az első nagydíj hétvégéjére Ausztráliába. Pedro de la Rosa, aki 1999 és 2014 között alkotta a Formula-1 mezőnyének tagját, illetve erősített teszt- és tartalékpilótaként olyan istállókat, mint a Jordan, a McLaren vagy éppen a Ferrari, testközelből figyelte a tesztelés során a versenygépek teljesítményét, és ő is úgy gondolja, az olasz istálló ezúttal valóban egy nagyon jó autóval vág neki az idénynek.
„A mezőny elképesztően kiegyenlített. Azt hiszem, még egyszer sem láttam ennyire szoros felállást a téli tesztek során, egyszerűen lenyűgöző. Az egyetlen csapat, aki kicsit kilóg a sorból, az a Williams, de a többi csapat hihetetlenül közel van egymáshoz” – kezdte értékelését a spanyol az El Confidencial lapnak, majd kitért a Ferrari elemzésére is. „Az a sebesség, amivel a Ferrari a kanyarokat veszi nagyon látványos. Brutális tempója van annak az autónak. Ami a legelképesztőbb, hogy mindezt úgy teszi, hogy a mezőnyből ezen az autón, illetve az Alfáén van a legmozgékonyabb, a legkeskenyebb első szárny" - véledett de la Rosa, majd hozzátette, „az egyetlen dolog, amit nem szeretek rajta, az a matt szín.”
A 48 éves egykori versenyző szerint a maranellói csapat autója olyannyira versenyképesnek és erősnek tűnt Barcelonában, hogy attól tart az F1-ben idén sem ér véget az a tendencia, amely szerint egyetlen csapat dominálja a versenyhétvégéket. Ellenben, mint mondta, ezúttal nem a Mercedes, hanem a Ferrari lesz az, aki uralni fogja a mezőnyt. „Attól tartok, a Ferrari idén dominálni fog. Az alapján, amit láttam, amilyen brutálisan veszi a kanyarokat, lehet, hogy lesz még egy Mercedeszünk csak ezúttal egy másik színben” – mondta.
A spanyol elmondta, kifejezetten bátornak tartja a kisebb csapatok aerodinamikai megoldásait. „Különösen az Alfa Romeo és a Toro Rosso, akik sokkal bevállalósabb megoldásokat választottak, minta Mercedes vagy a Red Bull. Ugyanakkor nagyon oda kell majd figyelnünk az Alfára, mert nagyon tetszett, mennyire stabil volt a kanyar közepén: amikor a gázra léptek, az autó meg sem mozdult a pilóták alatt. De tetszett a McLaren is, akik napról napra egyre többre voltak képesek a versenyszimulációk és a sebesség tekintetében is, ezt különösen jó volt látni.”