Talán többet beszélnek a leegyszerűsített első szárnyról, de 2019-re az FIA megváltoztatta a hátsó szárnyak kialakítását is, amelyek nagyobbak lettek, hogy a DRS-hatás jobban érvényesülhessen. Nico Hülkenberg szerint ez alapjaiban változtatta meg az érzéseit az autóval kapcsolatban az egyenesekben.
„Azt mondanám, hogy igen” - válaszolt a német arra a kérdésre, erősebbnek érzi-e a Renault motorját tavalyhoz képest. „Viszont az új hátsó szárnyak miatt nagyobb jelentősen a leszorítóerő, így ebből azért jócskán kevesebbet érzel. Mintha kiengednél egy ejtőernyőt az egyenes közepén, és akkora az egész, hogy még kinézetre is úgy tűnik, nem csak a hatását illetően.”
Bármennyire átalakult a Renault 2019-re, Hülkenberg szerint azért akkora különbség nincs a tavalyi autóhoz képest. „Nem tűnik egy teljesen más állatfajnak, nekem eléggé hasonlíít még így is a tavalyira. A kormányunk például ugyanaz, gyakorlatilag ugyanolyan az üléspozícióm is, szóval valószínűleg nem is vártam olyan nagy változást.”
Többen kihasználták azt a változást, hogy a versenyzőnek és ülésének együtt már 80 kilogramm lett a szabályok szerinti maximumsúlya, Hülkenberg szerint viszont neki erre nem volt szükség. „Őszintén szólva mindig jól megvoltam egy számnál. 78 kilogramm volt mindig a versenysúlyom, szóval kettővel a maximális 80 alatt. Ennél se sokkal kevesebb, se sokkal több nem szerettem soha lenni.”
A változással viszont azt elismeri, hogy a nehezebb versenyzők csoportja, amelybe ő is beletartozik, jobban járt. „A könnyebb versenyzőktől elhiszem, hogy elvettek egy úgymond kedvezményt, számomra viszont nem gondolom, hogy mérhető előnyt jelentene ez az egész.”