DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Ezek az F1-es csúcsok dőlhetnek meg idén

Statisztikai mutatók, amelyekben az eddigi rekordokat átadhatják a múltnak 2019-ben - nézzük, hogy mire, mikor, milyen esetben kerülhet sor az idei F1-es szezon folyamán.

A leggyorsabb kör

Kimi Raikkönen tavaly 1:19,119-es köridővel írt F1-es történelmet Monzában, hiszen Juan Pablo Montoya 14 éves körrekordját adta át a múltnak - idén az egyszerűbb aerodinamikával és a technikai fejlődéssel akár veszélyben is lehet ez a csúcs. Látunk újabb történelmien gyors kört?

A legtöbb futam az élen

Nem meglepő, hogy Michael Schumacher tartja a vonatkozó rekordot, a hétszeres világbajnok 142 versenyen vezetett legalább egy pillanatig. Ha viszont Lewis Hamilton az idei 21 futamból legalább 14-en az élen fog állni, átveszi az első helyet ezen a listán.

A legtöbb futam pole-pozíció nélkül

Ezt a nem túl szép rekordot jelenleg Johnny Herbert és Martin Brundle tartja, mindketten 165 versenyen álltak rajthoz úgy, hogy egyszer sem indulhattak a pole-ból. Ez a csúcs azonban megdőlhet idén: Sergio Perez 158 ilyen futamnál tart, úgyhogy ha nem történik valami csoda a Racing Pointtal (legalább az első nyolc versenyen), akkor ő fogja átvenni a vezetést.

A legfiatalabb átlagéletkorú dobogó

Ezt a rekordot a 2008-as monzai futam tartja jelenleg, ahol Sebastian Vettel, Heikki Kovalainen és Robert Kubica 23 éves, 11 hónapos és 16 napos átlagot produkált a dobogón. Idén tengernyi fiatal van az F1-es mezőnyben, az összes variáción nem is megyünk végig, de nézzünk egy olyat, amihez óriási csodák nem kellenek, csak talán némi szerencse: ha Charles Leclerc, Max Verstappen és Pierre Gasly, vagyis két Red Bull és egy Ferrari alkotja a top3-at, akkor megdől ez a rekord.

leclerc-ferrari_1



A legtöbb futam pontszerző helyen

Ezt a rekordot Michel Schumacher tartja, a német 121 versenyen szerzett pontot. Van azonban arra esély, hogy ez megdőljön idén: ha Kimi Raikkönen a 21 futamból 18-szor pontot szerez, akkor átveszi a vezetést korábbi riválisától. Lesz ehhez elég jó az Alfa Romeo?

A legfiatalabb pole-pozíciós

Max Verstappen tavaly Mexikóban néhány ezreddel lemaradt erről és most már túl idős hozzá, úgyhogy továbbra is Sebastian Vettel az F1 történetének legfiatalabb pole-pozíciósa. Ha viszont Lance Stroll vagy Lando Norris borítja a papírformát az év valamely szombatján, akkor megdöntheti Vettel csúcsát, illetve az első három versenyhétvégén még George Russell is harcba szállhat ezért a rekordért.

A legtöbb pont vb-cím nélkül

Ez ismét egy félig-meddig negatív rekord, amit jelenleg Felipe Massa tart, viszont ketten is eséllyel pályáznak rá, hogy megdöntsék. Daniel Ricciardónak 182, Valtteri Bottasnak pedig 205 pontra van szüksége ahhoz, hogy Massa elé kerüljön, feltételezve, hogy egyikük sem nyer idén világbajnoki címet. Bottas tavaly 247 pontot szerzett, szóval jó esély van rá, hogy ha nem lesz bajnok, akkor átveszi a vezetést - Ricciardónál ez azért kérdéses, a Red Bull-lal csak 170 egységet gyűjtött 2018-ban.

A Ferrari legfiatalabb futamgyőztese

Az egész év Charles Leclerc rendelkezésére áll ebben a tekintetben, hiszen csak októberben lesz 22 éves, a legfiatalabb ferraris F1-es futamgyőztes pedig Jackie Ickx, aki 23 évesen nyert 1968-ban.

A legtöbb konstruktőri bajnoki cím zsinórban

A hibridérát uraló Mercedes is mérföldkőhöz érkezhet idén: zsinórban ötször nyerték meg a csapatbajnoki címet és ha idén is megteszik, akkor beállítják a Ferrari 1999-2004 között produkált hatos szériáját, ami rekord az F1 történetében.

A legtöbb eltelt idő két dobogós helyezés között

Erre természetesen Robert Kubicának van esélye, aki utoljára 2010-ben, Belgiumban állhatott fel a pódiumra, most pedig visszatért az F1-be - persze erre azért sok pénzt nem tennénk, a Williams várhatóan idén is a mezőny leggyengébb autója lesz, de két éve Lance Strollnak például kijött a lépés Bakuban...

A legfiatalabb világbajnok

Ezt a csúcsot is Sebastian Vettel tartja, a 2010-es címét 23 évesen és 134 naposan nyerte. Idén azonban ketten is veszélyt jelenthetnek rá: az egyik éppen csapattársa, Charles Leclerc, a másik pedig a Red Bullban Max Verstappen - ha bármelyikük világbajnok lesz idén, akkor elveszi a rekordot Vetteltől.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: