Két és fél hónap éhínség után várva várt pillanat a Formula-1-es rajongóknak, mikor a csapatok sorban elkezdik bemutatni 2019-es konstrukcióikat. Egyik nap egy Renault, aztán egy Sauber, kicsit később pedig az igazán érdekesek, mint a Ferrari és Mercedes. Tendencia az elmúlt években, hogy ezekre a bemutatókra az első teszt előtti héten kerül sor, néhány csapat pedig csak Barcelonában tárja a közönség elé modelljét.
Képzeljük el, hogy az új konstrukciókat nem napi adagokban kapjuk, hanem egy dózisban, egy nagyszabású élő eseményen. Pontosan ez volt a sportág tulajdonosa, a Liberty Media terve a 2019-es előszezonra, a csapatok azonban elzárkóztak a közösködés ötletétől. Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint nem akartak a nyilvánosságon osztozni riválisaikkal.
A terv egyik előnye az lett volna, hogy a lepel a csapatok valódi 2019-es gépeiről hull le. Helyette a prezentációk egy része várhatóan online lesz, tényleges rendezvény helyett fotókkal vagy csupán renderelt képekkel. A Racing Point azon kevés csapat közé tartozik, amely valódi bemutatót szervez Kanadában, a torontói autószalonon, az AMuS szerint azonban csupán a festést mutatják be a 2018-as autón. A csapatok érdeke, hogy autóik végleges formában csak a teszten tűnjenek fel, pár nappal tovább rejtegethessék megoldásaikat a riválisok elől.
Az eddig ismert 2019-es autóbemutatók időpontjai:
Február 11.: Toro Rosso
Február 12.: Renault
Február 13.: Racing Point
Február 14.: McLaren
Február 15.: Ferrari
Február 18.: Sauber