A szárnyakra vonatkozó új szabályok miatt jelentősen áttervezik a Formula-1-es csapatok autóik aerodinamikáját. Bár senki nem számít az erőviszonyok olyan jellegű átrendeződésére, mint a 2014-es szabálycsomag következtében, és a Mercedes–Ferrari–Red Bull páros marad minden bizonnyal a meghatározó, a Renault szakembere, Marcin Budkowski úgy kalkulál, a három topcsapat nagyobb tempót veszít, mint a középmezőny, azaz a különbség csökkenni fog.
„Nem fogom elárulni, pontosan hol állunk, de igaz, hogy a veszteség jelentős volt az elején” – mondta az Autosportnak az igazgatói posztot betöltő Budkowski. Az előzések segítése érdekében csökken a leszorítóerő az új aerodinamikával, ez azonban tempóvesztést is jelent. „Nehéz megmondani, hogy nálunk vagy másoknál nyilvánult meg nagyobb mértékben, de személyes véleményem az, hogy a nagyobb csapatok, az élcsapatok több teljesítményt fognak veszteni.”
„Ennek az oka, hogy mivel gyorsabbak voltak, jobban optimalizált autójuk is volt. Minden jobban ki volt hegyezve, ezért fognak jobban visszaesni. Ugyanakkor jobban felszereltek, hogy felzárkózzanak nagyobb struktúrájukból és több erőforrásból profitálva, és rendelkeznek azzal a tudással, amely a korábbi szintre juttatta őket. A megérzésem az, hogy kicsit csökken a különbség az élcsapatok és középmezőny között, a szigorúbb szabályozás miatt. Kevesebb teljesítmény érhető el.”
Budkowski ugyanakkor nem hiszi, hogy a „támadó módba” kapcsoló Renault utolérheti a nagycsapatokat – túl nagy köridőkülönbséget kellene ledolgozni: „A realitás talaján maradva 1,5 másodperc teljesítménykülönbséget szinte lehetetlen egyetlen tél során behozni. Szabályváltozás történik, amely befolyásolhatná az erősorrendet, és történtek változások elöl, melyek rányomhatják a bélyegjüket egyesek teljesítményére vagy megbízhatóságára. Ezek külső tényezők, melyekre nincs ráhatásunk” – mondta a szakember.