Perez a 2018-as szezont a világbajnokság nyolcadik helyén zárta 61 egységgel a neve mellett, négy hellyel és 13 ponttal megelőzve csapattársát, Esteban Ocont. A mexikói pilóta emellett az Azerbajdzsáni Nagydíjon a dobogó harmadik fokára is felállhatott, míg a francia csapattárs szezonbeli legjobb eredménye a hatodik hely volt.
A Racing Point 29 éves versenyzője, aki pályafutása során nyolc alkalommal állhatott fel a pódiumra, ebből háromszor a Sauber istállóval, míg ötször a Force India színeiben, az Autosport brit szaklapnak elmondta, sokszor támad olyan érzése, hogy az emberek hozzászoktak a jelenlétéhez az F1 rajtrácsán, ezért már azt sem értékelik, amit az elmúlt években elért a sportban. „Amikor még új voltam, mint most Esteban, mindenki rólam beszélt, körülöttem volt a nagy felhajtás. Most meg olyan, mintha az emberek egyszerűen hozzászoktak volna ahhoz, hogy itt vagyok.”
Perez 2011-ben a Sauberrel mutatkozott be a Formula-1-ben, és azóta négy csapattárssal mérte össze tudását: a Saubernél Kamui Kobayashival, a McLarennél Jenson Buttonnal, a Force Indiánál pedig először Nico Hülkenberggel, majd Esteban Oconnal. A mexikói ezért arra is felhívta a figyelmet, eddigi pályafutása során a négy csapattársa közül mindegyiket le tudta győzni. „Ezek az eredmények magukért beszélnek, hogy valójában mire vagyok képes” – jelentette ki.
Ocontól viszont 16-5 arányban kapott ki az időmérőkön. Ezt a hátrányát maga Perez is elismerte, mondván, valóban a francia nyújtott jobb teljesítményt a kvalifikációkon, de, mint mondta, a kettőjük közti különbség rendkívül kevés, alig egy tized volt. „És a versenyeken már én voltam a jobb, én szereztem a több pontot, és én hoztam a jobb eredményeket.” Így többek közt ez is szerepet játszhatott abban, hogy Ocon helyett Perez kapta meg Lance Stroll mellett az új alapokra helyezett, immáron Racing Point nevet viselő silverstone-i alakulat ülését 2019-re.
Az időmérőkön látott lemaradását Perez azzal magyarázta, hogy ellentétben Oconnal, ő nem érezte magát túl magabiztosnak a Force India 2018-as autójában. „Elég sokat küzdöttem az autó egyensúlyával, de ennek ellenére sikerült a legtöbbet kihoznom belőle" – mondta, hozzátéve, hogy ezzel nem Ocon teljesítményének értékéből akar elvenni, csupán azt szerette volna tisztázni, miből fakadt a versenyhétvégék szombati napjain látott hátránya. „Azt hiszem, a korábbi években kényelmesebben éreztem magam az autóban a kvalifikációk során, míg tavaly sokkal nagyobb hangsúlyt kellett fektetnem a szombati napra is” – idézi a mexikói versenyzőt az Autosport.