DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Már a napokban pályára gördülhet az RB15

Csütörtökön átesett az FIA hivatalos töréstesztjén, és még a februári téli tesztek előtt pályára léphet a Red Bull Racing és a Honda első közös autója, az RB15, szellőztette meg Helmut Marko a német Motorsport-Magazine-nak.

Az F1-es csapatok az év talán legmegfeszítettebb időszakában vannak a hivatalos téli tesztek kezdete előtt, hiszen ilyenkor veszi fel végleges formáját és áll össze az az új versenygép, amin már hónapok óta dolgoznak. A Red Bull Racingnél 2019-ben a korábbiaknál nagyobb változás áll be, hiszen amellett, hogy Max Verstappen csapattársaként az idei szezontól Daniel Ricciardo helyett Pierre Gasly versenyez, 12 év után nem Renault, hanem Honda-erőforrást szerelnek be az autójukba.

Így az idei évben a Red Bull a szezonkezdéshez is másként áll hozzá. Helmut Marko, a csapat tanácsadója a Motorsport-Magazine-nak elárulta, idén az FIA töréstesztje után - amire a hírek szerint csütörtökön Silverstone-ban került sor - nem sokkal zárt kapuk mögött pályára viszik az RB15-öt a székhelyükhöz, Milton Keynes-hez közeli silverstone-i aszfaltcsíkon. „A határidők mindig szorosak, de idén Newey-val úgy gondoltuk, hogy az első hivatalos tesztnapot nem az autó funkcionális tesztjeként akarjuk használni” - mondta Marko. 



A Red Bullnál a korábbi években az is megszokottá vált, hogy a téli teszteken még úgynevezett „álcafestést” használva gurulnak pályára, így az ott használt autó nemcsak technikai szempontból, hanem a festését tekintve is különbözik attól, amivel az év első versenyén, Ausztráliában állnak rajthoz. Ez a megoldás Marko szerint idén is szóba jöhet, „a dizájnnal ugyanis eltakarhatsz néhány fontosabb dolgot az autón.”

A Motorsport-Magazine szerint a csapat idén abból a megfontolásból gurulhat a tőlük megszokottnál korábban pályára, mert nem szeretnének értékes időt veszíteni azzal, hogy csak az első tesztnapon látják az autó kezdeti problémáit. Ezért, a Ferrarihoz hasonlóan az FIA által engedélyezett forgatási napot veszik igénybe, amelyen 100 kilométert tehetnek meg kizárólag promóciós célból, a Pirelli jelöletlen, demonstrációs abroncsaival. A hírek szerint pedig hivatalosan csak február 18-án, a barcelonai teszt első napján mutatják be az autót a nagyközönségnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: