A 2019-es szabályváltozásokról, amelyek elsősorban az F1-es versenygépek aerodinamikai részét, így az első és hátsó szárnyakat érintik, már sokan sokfélét nyilatkoztak az elmúlt időszakban. Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója szerint a módosítások nagyon kevés kreatív szabadságot biztosítanak a mérnökök számára, így idén nem láthatunk trükkös megoldásokat vagy a Red Bulléhoz hasonló sikersztorikat. Ezzel szemben Ross Brawn, az F1 sportszakmai igazgatója elmondta, a szabályok változásának köszönhetően az idei szezonban akár húsz százalékkal több előzést láthatunk a korábbi évekhez képest.
A Mercedes csapatfőnöke a RaceFans-nek adott nyilatkozatában Ross Brawnnal értett egyet, mondván, 2019 olyan meglepetéseket tartogathat, amikre csak kevesen számítanak. „Az aerodinamikai szabályváltozások mindent a feje tetejére állíthatnak és alapjaiban változtathatják meg a sportot. mert bárki találhat olyan kiskapukat vagy értelmezheti úgy az előírásokat, ami előnyére válik az autó működésének jobb megértését tekintve”– vélekedett Wolff.
Az osztrák csapatfőnök azt is hozzátette, az FIA 2019-re olyan szabályokat alkotott, amelyekben rengeteg lehetőség rejlik arra nézve is, hogy a középmezőny csapatai is az élre törjenek és a győzelmekért harcolhassanak. „Olyan csapatok lesznek az élen, akikre ma még nem is gondolunk” – jelentette ki a regnáló világbajnok Mercedes vezéralakjának számító Wolff.