A tavalyi év egyik, ha nem a legnagyobb Formula-1-es átigazolási híre Daniel Ricciardo Renault-hoz való csatlakozása volt. Az ausztrál pilóta korábbi csapatától, a Red Bulltól kezdve a nézőkön át talán még saját magát is meglepte a döntéssel, ám mindenáron új kihívásokra vágyott, ezért váltott a középmezőnyből építkező gyári csapatra. A lépése azonban felkészületlenül érhette a Renault-t, legalábbis az ex-F1-es Karun Chandhok szerint, aki 2020-ban vállalhatóbbnak tartotta volna ezt az igazolást.
„Az A-listás Ricciardo érkezése kissé meglepte őket” – nyilatkozta a Sky Sports szakértője az Autosport International show-n. „Valószínűleg csak egy év múlva lesznek teljesen készek egy ilyen szintű pilótára, ennyi időre van szükségük a negyedik hely megerősítésére és az esetleges dobogós helyezésre. Tavaly sem a Force Indiától, sem a Haastól nem voltak egyértelműen gyorsabbak, idén már ezt is hozniuk kell. Gyári csapatként úton vannak az élmezőny felé, szóval egyértelműen a negyedik erővé kell válniuk.”
A Renault mögött már 2018-ban is nagyon szoros volt a középmezőny, az ötödik-kilencedik helyeken sorrendben végző Haas, McLaren, Force India, Sauber és Toro Rosso között mindössze 50 pont volt a különbség. Chandhok szerint ez a kiegyenlítettség idén semmit sem változik, de a Renault vélhetően nem éri utol az élmezőnyt. „A Force Indiába ömlik a pénz, a Haas a tavalyi nagyszerű éve után tovább építkezne a Ferrarival, a McLaren és a Williams jobb évek elé néz, a Toro Rosso sosem dolgozott még ilyen szorosan a Red Bull-lal, a Saubernek pedig ott van Kimi Raikkönen. A középmezőny már tavaly is borzasztóan szoros volt, szerintem ez idén is így marad, de az élmezőnyre senki sem fog felzárkózni” –tette hozzá.