A kötelező két kiállásos taktika bevezetése régóta terítéken van a Formula-1-ben. Sokan ugyanis azon az elven vannak, minél többször állnak ki a versenyzők kereket cserélni és minél változatosabbak a csapatok gumistratégiái, annál izgalmasabbá és kiszámíthatatlanabbá válnak a versenyek. A Pirelli igazgatója ellenben nem ért egyet ezzel az elképzeléssel.
„Nem vagyok biztos benne, hogy valóban ez lenne a jó megoldás, mert így fenn áll annak a veszélye, hogy minden autó ugyanabban a körben jön ki kereket cserélni.”
Isola szerint éppen az válna a versenyek előnyére, ha tartósabb abroncsokat bocsátanának a csapatok rendelkezésére, mert így nem kellene aggódni a gumikopás miatt. Az olasz gumibeszállító ezért az abroncsok élettartamát tekintve inkább a konzervatívabb megközelítést tartaná ideálisnak. „Szeretnénk egy kicsit konzervatívabbak lenni, mert, ha már úgyis egy kiállásosak a futamok, sokkal jobb lenne, ha olyan gumikat adhatnánk a versenyzőknek, amik tartósabbak, mert így jobban tudnák nyomni és a pályán is több akció lenne”– vélekedett Isola a Reutersnek adott interjújában.
Szerinte a versenyautók kialakítása miatt az abroncsok jelenlegi generációjának a túlmelegedés lett a legnagyobb problémája, ezt viszont azzal sem tudják orvosolni, ha tartósabbá teszik a keverékeket. „A 2019-ben használandó termékeken is eszközöltünk némi fejlesztést, és a keverékeket is úgy alakítottuk ki, hogy minél alacsonyabb legyen a túlmelegedésük. Viszont, amikor az autók ilyen közelről követik egymást, elkerülhetetlen a gumik túlmelegedése.”
Az olasz szakember elmondta, egy másik megoldást az jelentene, ha eltörölnék azt a kitételt, amely szerint annak a tíz pilótának, aki a rajtrács első tíz helyére kvalifikálta magát, azon a keveréken kell rajtolnia, amelyen az időmérő második szakaszában futotta a leggyorsabb körét. „Ez a lehetőség még mindig az asztalon van" - jegyezte meg Isola.