2019-ben több aerodinamikai szabályváltozást is bevezetnek a Formula-1-ben a szárnyak kialakítását illetően, amelytől azt várják, hogy az autók könnyebben tudják majd követni egymást. Még el sem kezdték az éles tesztelést az új gépekkel, máris vannak olyanok, akik szerint elhibázott lépés volt a módosítás: Christian Horner, a Red Bull főnöke szerint például a stabilitás szolgálná a sportág érdekeit.
Hasonló gondolatokat fogalmazott meg most Günther Steiner, a negyedik F1-es idényére készülő Haas csapatvezetője is: a szakember szerint a szabályváltoztatások csak elmélyítik a különbségeket a három élcsapat – a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull – és a középmezőny tagjai között, és azt is elmondta, miért:
„Abszolút, mindig benne van a kockázat” – válaszolt az ezt firtató kérdésre Steiner, akit a Racefans.net szakportál idéz. „Ilyen nagy különbségnél ez nem is nagyon lehet másként. Hiszen remek emberek dolgoznak nagyon magas szinten, és ha több erőforrás áll a rendelkezésükre, akkor jobban is kell teljesíteniük a többieknél, különben valamit rosszul csinálnak. Szóval úgy vélem, eleinte a különbség még nagyobb is lesz az élcsapatok és a kisebb istállók között, egyszerűen annyi erőforrással rendelkeznek. Márpedig minél több áll rendelkezésükre, annál gyorsabbak.”