Mikor nyáron a Force India csődvédelem alá került, majd a Lawrence Stroll vezette befektetőcsoport vásárolta meg, nem csupán az indiai tulajdonos-csapatfőnök, Vijay Mallya ment, hanem jobbkeze, Bob Fernley csapatfőnök-helyettes is, aki a tényleges vezetői feladatokat ellátta. A Racing Point Force India tulajdonosai az addigi műveleti igazgatót, Otmar Szafnauert nevezték ki csapatvezetőnek. A román szakember tíz éve szolgálja a csapatot, és nem akart a kritikus pillanatban távozni.
„Voltak más lehetőségeim, de nehezemre lett volna azt mondani, hogy tartsunk össze, azután pedig távozni. Képmutató dolog lett volna” – mondta az Autosportnak Szafnauer. „Inkább azt szeretném, hogy Sully kapitányhoz hasonlítsanak, aki a Hudson folyóra tette le a gépét, mint a Costa Concordia parancsnokához, aki először hagyta el a hajót, amikor felborult a Földközi-tengeren. Nem szeretem az ilyet, inkább kitartok. A végén kiderült, hogy ez volt a helyes döntés.”
A csapatfőnöknek kulcsszerepe volt abban, hogy megtartsa a személyzetet, amelynek számos tagját – mint Andy Green műszaki igazgatót – csábították a riválisok: „Amikor bizonytalanság uralkodik és a megélhetés a tét, mindenkinek olyan döntéseket kell hoznia, amelyek a legjobbak számára. Nem tudták, mi lesz, miközben jó ajánlatok hevertek az asztalaikon más csapatoktól.”
„De ha egy vezető végig őszinte az embereivel, akikkel régóta dolgozik együtt, akkor hisznek neki a nehéz helyzetekben is. Én a jövőt jobbnak láttam, mint a múltat. Azt mondtam, tartsatok ki a bizonytalan időszak, a csődállapot alatt, a vége pedig jobb lesz. Ezt mindenki megfogadta, azt mondták, így teszünk. Nem hiszem, hogy akárkit is elveszítettünk volna. Egy-ketten távoztak, de még a csőd előtt. Azóta visszajöttek! Ez már eredmény volt” – beszélt büszkén Szafnauer arról, hogy a csapat nem széledt szét.