Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke szerint nemcsak a túl gyorsan kopó gumikra kell mutogatni, amikor annak okait kutatjuk, hogy miért fullad sokszor unalmas, spórolós körözgetésbe egy-egy Formula-1-es futam - ő azzal védekezik, hogy a gumigyártó csak azt csinálta, amit kellett, de a csapatok mást választottak, ebből pedig le kell vonni a tanulságot.
"A csapatok úgy döntöttek, hogy inkább lelassítják a versenyzőiket ahelyett, hogy bevállalták volna a 21-22 másodperces extra kerékcserét, így a pilótáknak vissza kellett venniük, hogy életben tartsák az abroncsokat" - nyilatkozta Isola a francia Auto Hebdo kérdésére. "Egyébként sem csak a gumik miatt volt mindez, vannak egyéb korlátok is, mint a motor, vagy az üzemanyag, de én személy szerint azt szeretném látni, hogy a versenyzők többet támadnak."
"Be lehet vezetni mondjuk az, hogy minimum két bokszkiállása legyen mindenkinek, de jó esély van arra, hogy akkor viszont mindenki egyszerre állnak ki. Ez egy összetett probléma, amit nem egyszerű megérteni és minden meghozott döntésünket nagyon körültekintően kell értékelni, mielőtt meghozzuk. Egyeztetünk a pilótákkal, a csapatokkal, az FIA-val és a FOM-mal is, de senki nem tud csodát tenni" - magyarázta a szakember.