A Crash.net összegyűjtötte, hogyan végeztek 2018-ban a csapattársak egymáshoz viszonyítva, és felállított köztük egy sorrendet, az alapján, hogy hány százalékát gyűjtötték be az istállón belül rosszabbul teljesítő versenyzők, a kollégájuk által megszerzett pontoknak.
Nos, ebben az összevetésben a Toro Rosso új-zélandi versenyzője, Brendon Hartley teljesített a leggyengébben, hiszen Pierre Gasly 29 pontjához viszonyítva az általa megszerzett 4 egység édeskevésnek tűnik, mindössze 12%-át szerezte ő a csapata pontjainak 2018-ban. Kilencedikként Szergej Szirotkin végzett ebben az összehasonlításban, és bár csak öt ponttal maradt el Stroll idei teljesítményétől, mindössze egyetlen pontot tud felmutatni F1-es pályafutásából.
Marcus Ericsson is csak a nyolcadik legjobb „szárnysegéd” volt idén a száguldó cirkuszban, ugyanakkor tegyük hozzá, hogy Charles Leclerc teljesítményét elnézve nem is rossz arány, hogy a csapat pontjainak majd’ a negyedét a svéd szerezte. Stoffel Vandoorne az időmérő edzéseken mind a huszonegyszer kikapott Fernando Alonsótól, azonban a versenyek során már termett némi babér számára, így ebben az összevetésben a hetedik helyen zárt a McLaren kegyvesztetté vált belga pilótája. Érdekesség, hogy a négy legrosszabbul teljesítő versenyző, aki alulmaradt idén csapattársával szemben, jövőre már nem lesz a mezőny tagja.
A hatodik ezen a listán a legrosszabb évét teljesítő Valtteri Bottas, aki valamivel több, mint felét szerezte meg világbajnok csapattársa pontjainak, győzelmet nem tudott felmutatni egy világbajnoki címet nyerő autóval a finn, Hamilton pedig tizenegyszer állhatott fel a pódium legfelső fokára. Romain Grosjean is viszontagságos éven van túl, hiszen volt egy időszak, mikor a csapat nem győzte újjáépíteni az általa összetört autókat, azonban ebben az elszámolásban már a mezőny első felében végzett a francia. Daniel Ricciardót megannyi műszaki probléma hátráltatta idén, azonban így is a negyedik legjobb második számú pilóta lett idén, már ha az ausztrált lehet annak nevezni.
A képzeletbeli dobogó legalsó fokára a Renault-tól távozó Carlos Sainz állhat fel, aki több, mint 76%-át szerezte meg Hülkenberg pontjainak. A második helyen az idén újjáéledő Kimi Raikkönen végzett, aki harmadik lett a világbajnoki pontversenyben, és 2018-ban valóban régi önmagát idézte, Ricciardón kívül pedig az egyetlen pilóta, aki úgy végzett csapattársa mögött az év végi elszámolásnál, hogy még versenyt is nyert, Vettel pontjainak 78,44%-át szerezte meg a finn.
A legjobb „szárnysegédnek” idén pedig Esteban Ocon bizonyult, azonban a Mercedes reménységének jövőre nem jut versenyzői ülés az F1-ben. Bár Sergio Perezzel szemben alulmaradt a francia pilóta, de százalékos arányban ő végzett a legközelebb csapattársához 2018-ban, egy hajszállal megelőzve Kimi Raikkönent. Sergio Perez 62 pontot szerzett a szezon folyamán, míg Esteban Ocon 49 világbajnoki egységgel járult hozzá a Force India konstruktőri hetedik helyéhez.
Csapat | Jobban teljesítő pilóta | Gyengébben teljesítő pilóta | Százalékos arány |
Force India | Sergio Perez - 62 pont | Esteban Ocon - 49 pont | 79,03% |
Ferrari | Sebastian Vettel - 320 | Kimi Raikkönen - 251 | 78,44% |
Renault | Nico Hülkenberg - 69 | Carlos Sainz - 53 | 76,81% |
Red Bull | Max Verstappen - 249 | Daniel Ricciardo - 170 | 68,27% |
Haas | Kevin Magnussen - 56 | Romain Grosjean - 37 | 66,07% |
Mercedes | Lewis Hamilton - 408 | Valtteri Bottas - 247 | 60,54% |
McLaren | Fernando Alonso - 50 | Stoffel Vandoorne - 12 | 24% |
Alfa Romeo Sauber | Charles Leclerc - 39 | Marcus Ericsson - 9 | 23,07% |
Williams | Lance Stroll - 6 | Szergej Szirotkin - 1 | 16,67% |
Toro Rosso | Pierre Gasly - 29 | Brendon Hartley - 4 | 13,79% |