DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Ki volt a legjobb második számú pilóta?

Vajon ki teljesített a legjobban a csapattársához képest az alulmaradt pilóták közül? Lássuk a számokat, és nézzük meg, ki az, aki tényleg nem rossz egy második számú pilótához képest.

A Crash.net összegyűjtötte, hogyan végeztek 2018-ban a csapattársak egymáshoz viszonyítva, és felállított köztük egy sorrendet, az alapján, hogy hány százalékát gyűjtötték be az istállón belül rosszabbul teljesítő versenyzők, a kollégájuk által megszerzett pontoknak.

Nos, ebben az összevetésben a Toro Rosso új-zélandi versenyzője, Brendon Hartley teljesített a leggyengébben, hiszen Pierre Gasly 29 pontjához viszonyítva az általa megszerzett 4 egység édeskevésnek tűnik, mindössze 12%-át szerezte ő a csapata pontjainak 2018-ban. Kilencedikként Szergej Szirotkin végzett ebben az összehasonlításban, és bár csak öt ponttal maradt el Stroll idei teljesítményétől, mindössze egyetlen pontot tud felmutatni F1-es pályafutásából.

Bottasnak idén köze nem volt Hamiltonhoz


Marcus Ericsson is csak a nyolcadik legjobb „szárnysegéd” volt idén a száguldó cirkuszban, ugyanakkor tegyük hozzá, hogy Charles Leclerc teljesítményét elnézve nem is rossz arány, hogy a csapat pontjainak majd’ a negyedét a svéd szerezte. Stoffel Vandoorne az időmérő edzéseken mind a huszonegyszer kikapott Fernando Alonsótól, azonban a versenyek során már termett némi babér számára, így ebben az összevetésben a hetedik helyen zárt a McLaren kegyvesztetté vált belga pilótája. Érdekesség, hogy a négy legrosszabbul teljesítő versenyző, aki alulmaradt idén csapattársával szemben, jövőre már nem lesz a mezőny tagja.

A hatodik ezen a listán a legrosszabb évét teljesítő Valtteri Bottas, aki valamivel több, mint felét szerezte meg világbajnok csapattársa pontjainak, győzelmet nem tudott felmutatni egy világbajnoki címet nyerő autóval a finn, Hamilton pedig tizenegyszer állhatott fel a pódium legfelső fokára. Romain Grosjean is viszontagságos éven van túl, hiszen volt egy időszak, mikor a csapat nem győzte újjáépíteni az általa összetört autókat, azonban ebben az elszámolásban már a mezőny első felében végzett a francia. Daniel Ricciardót megannyi műszaki probléma hátráltatta idén, azonban így is a negyedik legjobb második számú pilóta lett idén, már ha az ausztrált lehet annak nevezni.

A képzeletbeli dobogó legalsó fokára a Renault-tól távozó Carlos Sainz állhat fel, aki több, mint 76%-át szerezte meg Hülkenberg pontjainak. A második helyen az idén újjáéledő Kimi Raikkönen végzett, aki harmadik lett a világbajnoki pontversenyben, és 2018-ban valóban régi önmagát idézte, Ricciardón kívül pedig az egyetlen pilóta, aki úgy végzett csapattársa mögött az év végi elszámolásnál, hogy még versenyt is nyert, Vettel pontjainak 78,44%-át szerezte meg a finn.

A legjobb „szárnysegédnek” idén pedig Esteban Ocon bizonyult, azonban a Mercedes reménységének jövőre nem jut versenyzői ülés az F1-ben. Bár Sergio Perezzel szemben alulmaradt a francia pilóta, de százalékos arányban ő végzett a legközelebb csapattársához 2018-ban, egy hajszállal megelőzve Kimi Raikkönent. Sergio Perez 62 pontot szerzett a szezon folyamán, míg Esteban Ocon 49 világbajnoki egységgel járult hozzá a Force India konstruktőri hetedik helyéhez.

Csapat Jobban teljesítő pilóta Gyengébben teljesítő pilóta Százalékos arány
Force India Sergio Perez - 62 pont Esteban Ocon - 49 pont 79,03%
Ferrari Sebastian Vettel - 320 Kimi Raikkönen - 251 78,44%
Renault Nico Hülkenberg - 69 Carlos Sainz - 53 76,81%
Red Bull Max Verstappen - 249 Daniel Ricciardo - 170 68,27%
Haas Kevin Magnussen - 56 Romain Grosjean - 37 66,07%
Mercedes Lewis Hamilton - 408 Valtteri Bottas - 247 60,54%
McLaren Fernando Alonso - 50 Stoffel Vandoorne - 12 24%
Alfa Romeo Sauber Charles Leclerc - 39 Marcus Ericsson - 9 23,07%
Williams Lance Stroll - 6 Szergej Szirotkin - 1 16,67%
Toro Rosso Pierre Gasly - 29 Brendon Hartley - 4 13,79%
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: