DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Megvan a megoldás a pályaelhagyásokra?

Charlie Whiting szerint egyáltalán nem akarnak mindig mérlegelni, ha valaki átlépi a fehér vonalat, ennél sokkal egyértelműbb visszatartó erőre van szükség - Abu Dhabiban ez jól működött.

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint az Abu Dhabiban, az utolsó kanyar előtt kihelyezett rázókő értelmetlenné teszi a "zéró tolerancia" szabályt a pályaelhagyásokkal kapcsolatban, aminek ő nagyon örül, mert úgy véli, hogy ez utóbbi eléggé ledegradálja a sportot. Az említett rázókő magassága komoly gondokat okozott a versenyzőknek és elérte azt, hogy ott senki se akarja kiszélesíteni a pályát.

"Én nem vagyok az, aki azt mondja, hogy minden olyan helyzetben, amikor a pilóta átlépi a fehér vonalat, akkor büntetést kell adni. Ez a zéró tolerancia, viszont azt már számtalanszor elmondtam, hogy a pályaelhagyás önmagában még nem érdemel büntetést, csak az, ha ezzel valaki előnyt szerez" - idézi Whintingot az Autosport.

00218010_206



"Azt akarjuk elérni, hogy amikor a versenyző lemegy a pályáról, soha ne nyerjen vele időt, sőt, lehetőség szerint még veszítsen is. Szerintem most a 20-21-es kanyar közötti rázókő remekül működött ebből a szempontból, biztos vagyok benne, hogy minden pilóta azt mondaná, hogy ott nem lehetett előnyt szerezni" - magyarázta.

"Pontosan ez az, amire szükségünk van. Amit alapvetően szeretnénk elérni, az az, hogy a pálya rákényszeríti a pilótákat, hogy a határokon belül maradjanak és ne kelljen minden egyes vonalátlépésnél értékelni, mérlegelni, megítélni. Szerintem ez borzasztóan unalmas és lealacsonyítja a sportot" - tette hozzá, de azt is megemlítette, hogy minden pályán nem lehet ezt feltétlenül kivitelezni, mert ahol a MotoGP is versenyez, ott másra van szükség, a pályáknak pedig folyamatosan át kellene építeniük a kerékvetőket attól függően, hogy melyik sorozat érkezik. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: