A nappali edzésen a Red Bull és Max Verstappen volt a leggyorsabb Abu Dhabiban, de az igazi erőviszonyokat a futaméra „rímelő” körülményekkel rendelkező második gyakorlás volt hivatott megmutatni – itt már sötétedett, jelentősen csökkent a hőmérséklet és a hétvége folytatására itt lehetett leginkább felkészülni.
A nagycsapatok közül a két Ferrari merészkedett ki leghamarabb a pályára és rögtön az élre is álltak Raikkönen-Vettel sorrendben, de nem sokáig ülhettek a babérjaikon, mert Valtteri Bottas bő hét tizedmásodpercet osztott ki nekik, sőt, még Lewis Hamilton is megelőzte őket – igaz, a finn ultralágy gumikon volt, míg a többiek szuperlágyakon. A fő gondot egyébként a kerékvetők jelentették a pilóták számára, a 20-as kanyar külső részét már az első edzés után javítgatták, de most is megvezette az autókat és erre azért többen is panaszkodtak – sőt, a csapatok egyre határozottabban figyelmeztették is a versenyzőket, hogy kerüljék már el...
Fél óra elteltével Daniel Ricciardo vette át a vezetést ultralágy gumikon, Max Verstappen pedig a harmadik helyre jött fel, ismét megvillant a két Red Bull, de csak addig, amíg a Ferrari fel nem rakta a hiperlágy abroncsokat – a maranellóiak közül ismét Raikkönen volt gyorsabb, a többieknél pedig egy másodperccel voltak gyorsabbak. Itt kezdődött az edzés igazán érdekes része, hiszen mindenki felpakolta a leglágyabb keveréket és itt Mercedes-Red Bull csata bontakozott ki: Bottas ugrott az élre öt századdal megelőzve Verstappent, két tizeddel Hamiltont, majd jött a két Ferrari, aztán Ricciardo, ő már fél másodperccel lemaradva. Az ausztrál másodjára ezen még tudott javítani és feljött a harmadik helyre, de összességében három és fél tizeden belül volt az első hat pilóta, ami szoros csatát ígért szombat-vasárnapra.
Ezekkel a körökkel pedig (szokás szerint) a mért időket tekintve be is csukhattuk a boltot, eljutottunk a szabadedzés feléig, innentől pedig már inkább a versenyekre készültek a csapatok, jöttek a hosszabb etapok, a különböző keverékek kopásának tesztelése, a sok üzemanyaggal, vagy éppen versenyprogramra állított motorral teljesített időszakok. A középcsapatok közül egyébként ezúttal a Haas tűnt a legmeggyőzőbbnek, Grosjean és Magnussen is befért az első tízbe, a többiek között elég nagy volt a kavarodás, bár a Williamsek lassúsága és a Sauber viszonylagos visszaesése egyértelműbben kirajzolódott.
Ami a hosszabb etapokat illeti: a Ferrari és a Mercedes hamarabb kezdte elkoptatni a gumikat, mint a két Red Bull, de összességében az energiaitalosokon sem tartottak sokáig abroncsok.
A gyakorlás eseményeiről részletesen itt számoltunk be!
A második szabadedzés végeredménye: