DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
F1

Kisebb csapatutasítás-balhé a Toro Rossónál

A Brazil Nagydíjon felszólították Gaslyt, hogy engedje el maga mellett Hartley-t, a francia azonban megmakacsolta magát: a leintés után is azzal érvelt, hogy ha a csapattárs tényleg gyorsabb, akkor előzzön.

Gondoljunk bele, mi történt volna az Orosz Nagydíjon, ha Valtteri Bottas a Mercedes kérése után nem áll félre Lewis Hamilton elől. Hasonló eset történt, persze kicsiben, a Brazil Nagydíj folyamán a Toro Rossónál: a verseny késői szakaszában Pierre Gasly használt közepes abroncsokon körözött, míg Brendon Hartley frissen (50. körben) cserélt, sokkal gyorsabb szuperlágy gumikon érte utol őt.

Az előzékenység az ilyen helyzetben megszokott a lassabb csapattárs részéről. Hartley még a rádión is megkérte csapatát, szóljanak rá Gaslyre a helycsere érdekében. A Toro Rosso kiadta a csapatutasítást, azt is meghatározva, hogy Gasly a 4-es kanyarban engedje el az új-zélandit, ő azonban nem engedelmeskedett. „Mi a *** folyik? Nagyon feltart engem” – dühöngött Hartley a rádióban három eredménytelen kör elteltével. A levezető körön bocsánatot kért versenymérnökértől a káromkodásért.



„Igen jó versenyem volt, bosszantó, hogy végül jutalomként nem szereztem pontokat, de senki sem esett ki előlünk, amiből hasznot húzhattam volna” – mondta a verseny után Hartley, aki 11. helyen ért célba, miután két körrel leintés előtt végül megelőzte a másik STR13-at. A 10. Sergio Perez 40 másodperccel előtte végzett, de ha Gasly elengedi, több ideje lett volna felzárkózni rá.

„Nem volt üzemanyagom a végén, az utolsó két körben már cirkáltam” – beszélt az esetről utólag a planetf1.com-on idézett Gasly, hangsúlyozva, hogy Hartley-nak könnyedén meg kellett volna előznie őt. „Ő új szuperlágyakon jött, az én közepeseim már haldokoltak. Szóltam a csapatnak, hogy rendben van, ha gyorsabb, akkor megelőzhet. Nem tudom, milyen okból, de 10 körön át nem tette meg. Aztán olyan kritikussá vált a helyzet az üzemanyaggal, hogy két körrel a vége előtt elengedtem őt.”

„Más lenne a helyzet, ha a legjobb 10 közt történt volna. A 11-12-13. helynek azonban ma nem volt tétje. Végső soron versenyző vagyok, azért vagyok itt, hogy versenyezzek, nekem ez az elképzelésem a motorsportról” – bizonygatta a 13. helyezett francia pilóta, hogy semmit nem tett rosszul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: