DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Jön a földrajzosok versenynaptára még több utcai pályával

A Formula-1-es versenynaptár nagyfokú átrendeződésére számíthatunk a jövőben a sport kereskedelmi ügyeit vezető Sean Bratches szerint, aki az új pályákat illetően a városon belüli helyszínekre helyezné a hangsúlyt.

A szerdán bejelentett és a versenynaptárba 2020-ban érkező Vietnámi Nagydíj az első új szerződés, amit az F1-et tavaly óta irányító Liberty Media vezetői hoztak tető alá. Bár egyetlen új futam önmagában még nem formálja át az Ecclestone-érában kialakult menetrendet, Bratches mégis szimbolikus jelentőségűnek tartja Hanoi utcai pályájának érkezését, tervük ugyanis, hogy amint lehetőségük lesz rá, regionális alapon rendezzék el a versenyhétvégéket a szezon során, ezáltal a csapatok és az egész sorozat utazási költségeit is észszerűsítve, valamint maximalizálva az egyes kontinensek marketinglehetőségeit.

bracsesz



„Az egyik dolog, amit jelenleg próbálunk megvalósítani, az a versenyek földrajzi szempontból való csoportosítása” – idézi a Motorsport Bratchest. „Egyelőre még megköti a kezünket néhány szerződés, amelyeket örököltünk, de ideális esetben az ázsiai és ausztráliai piacon helyt kapó futamainkat egy csoportba szednénk, ahogy az amerikaiakat és az európaiakat is – nem feltétlenül ebben a sorrendben. De Vietnám áprilisi időpontjában már ez a tervünk köszön vissza.”

2020 áprilisi időpontjával a Vietnámi Nagydíj illeszkedve a szezon elejének tervezett ázsiai körútjához – ehhez viszont talán a suzukai és a szingapúri fordulót is az év kezdetére kell majd mozgatni, hogy egy csoportot alkossanak Melbourne-nel és Sanghajjal. Ezt követhetné az öreg kontinens felé haladva Szocsi és Baku, majd az európai, utána pedig az amerikai fordulók, hogy a szezon adott esetben az Arab-félsziget két pályájával záródjon. Egyedül Montreal fog talán kilógni a sorból, hiszen ott már túl zord az idő ősszel ahhoz, hogy az amerikai állomásokhoz csatlakozhasson.

A Liberty igyekszik hangsúlyt fektetni a pályatípusok változatosságára, noha azt Bratches sem tagadja, hogy egyre több versenyt akarnak majd az emberek közvetlen közelébe, a városközpontokba vinni – mint ahogy történik az Hanoiban is.

„Három szempontból közelítjük meg a kérdést. Először is szeretnénk megőrizni a nagy hagyományokkal rendelkező versenyeket, amelyek nagyon fontosak a Formula-1-nek és a rajongóknak. Itt a világ Silverstone-jaira, Spáira és Monzáira gondolok” – mutatott rá az üzletember, hozzátéve azért, hogy a brit forduló adott esetben más pályára is költözhet. „Aztán ott vannak az utcai és félig utcai pályáink, mint Melbourne, Montreal vagy Mexikóváros. A harmadik szegmensbe pedig az olyan új, épített létesítmények tartoznak, mint Sanghaj, Austin és Bahrein.”

„A továbbiakban újabb utcai pályákat szeretnénk beazonosítani. Képesnek kell lennünk arra, hogy közel vigyük az F1-et az emberekhez. Televíziós szempontból is jobban mutatnak az ilyen pályák hátterei. Törekvéseink során azonban fontos szempont, hogy jó versenypályákat alkossunk. Nem akarunk újabb kiszámítható futamokat. Igazi, kerék-kerék elleni versenyzést akarunk olyan utcai pályákon, amelyek ténylegesen esélyt kínálnak az előzésre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: