A tavalyi szezont még a régi Ferrari-motorral teljesítő Sauber a konstruktőri világbajnokságot mindössze öt ponttal az utolsó helyén zárta. Ezzel szemben idén a svájci alakulat két futammal a szezon vége előtt 36 egységgel a nyolcadik helyen áll a konstruktőri tabellán, kilenc ponttal lemaradva a hetedik helyezett Force India mögött. A C37 kódjelű, már az idei Ferrari-motorral működő autó emellett a szezon második felében ahhoz is elég gyors volt, hogy Charles Leclerc és Marcus Ericsson rendszeresen továbbjusson az időmérő harmadik szakaszába. Így, ha Brazíliában és Abu Dhabiban is pontot szerez, a svájci alakulat 2013 óta az egyik legsikeresebb szezonját zárhatja.
Otmar Szafnauer, a Force India csapatfőnöke a Motorsport kérdésére elmondta, nem tudja, a kis csapatnak hogyan sikerült elérni azt, hogy a fejlesztési görbéjük egész szezonban a pozitív irányba tartson. „Ha megnézzük, hol voltak tavaly és hol vannak idén, akkor azt hiszem, sikerült még a top csapatoknál is többet előre lépniük.Egyszerűen mindenkit legyőztek a fejlesztési versenyben” – vélekedett Szafnauer.
A Sauber idei kiemelkedő formájáról tanúskodik az is, hogy a szezon végén a Ferraritól távozó Kimi Raikkönen két évre írt alá a svájci alakulathoz, csapattársa pedig az az Antonio Giovinazzi lesz, aki 2016 óta a Ferrari fejlesztésében is részt vett.
Az ígéretes versenyzői felállás ellenére a Force India első embere nem jósolt túl sok jót a Sauber számára 2019-re, szerinte ugyanis akár hátrányt is jelenthet az, hogy túl nagy figyelmet fordítottak az idei autóra. „Nem tudom, mikor álltak le az idei versenyautó fejlesztésével, de mi már egy jó ideje a jövő évre koncentrálunk. Ha olyan területeken tettek előre lépéseket, amiket nem használnak fel 2019-ben, akkor az még visszaüthet a következő szezonban. Viszont ha nem ez a helyzet, ha mégis használni tudják ezeket a fejlesztéseket jövőre, akkor nem lesz okuk aggodalomra” - mondta Szafnauer, akit elmondása szerint teljesen lenyűgözött a Sauber idei teljesítménye.