Nico Hülkenberg tetemes lemaradással, két körös hátránnyal zárta a Formula-1 élmezőnye mögött a Mexikói Nagydíjat. A Renault pilótája annak a jelentős lemaradásban lévő üldözőbolynak zárt az élén, amelyet mostanában gyakran csak „Formula-1,5-nek” neveznek, és amely csoportnak tagjai elérhetetlennek érzik a Mercedest, a Ferrarit és a Red Bullt. Tegyük hozzá, jogosan.
Egyértelműen két részre szakadt a száguldó cirkusz mezőnye, ami egyáltalán nem tesz jót a sportnak, és ezt az F1 tulajdonosai is tudják. Ennek megoldására 2021-től költségsapkát vezetnének be, amellyel a legnagyobbak kiadásait korlátoznák, ám többen úgy érzik, ha ez megoldást is hoz, az igencsak időigényes folyamat lesz.
„A jövőképünk alapvetően az, hogy nagyobb legyen a show” – nyilatkozta az Alfa Romeo Sauber csapatfőnöke. „Ha izgalmas futamokat akarunk, akkor a tizedik helyről rajtolónak bizonyos esetekben képesnek kell lennie dobogós helyezésért harcolni, de erről most szó sincs. Például a legutóbbi futamon a top 6 még ha kört is kapott, vagy az első körben kiállt a bokszba, akkor is vissza tudott térni az elejébe. A pénzek kiegyenlítettebb szétosztása segíteni fog a mezőny hátsó felének a felzárkózásban, de ez csak egy dolog. Meggyőződésem, hogy még 2021-ben is nehéz lesz harcba szállni az élmezőnnyel” – taglalta Frederic Vasseur.
Günther Steiner egyetért a Sauber vezetőjével, szerinte a topcsapatok által F1-be öntött pénzmennyiség minden téren megnehezíti a többiek felzárkózását. „A három legnagyobb csapatnak óriási előnye van. Az infrastruktúrájuk és a létesítményeik sokkal fejlettebbek a mieinknél. Nem az a célunk, hogy ’21-ben legyőzzük őket, vagy futamokat nyerjünk, hanem az, hogy közelebb kerüljünk hozzájuk, így a dobogós helyekért is harcolhassunk. Tartsuk tűzközelben mind a tíz csapatot, így lesz jó a műsor. Ez a célunk, mert most abban sem vagyunk biztosak, hogy egy mezőnyben autózunk.”