Száraz pálya fogadta a mezőnyt a Mexikói Nagydíj rajtjánál, és bár volt némi esély az esőre a futam második felére, végül ez nem érkezett meg.
Austin után itt kapta meg a második lehetőséget Lewis Hamilton az ötödik bajnoki címének bezsebelésére, amihez már Sebastian Vettel eredményétől függetlenül is elég lett volna a hetedik helyen végeznie. Nemcsak az esélyek, a statisztikák is a német ellen szóltak: a 4. helyről startoló Vettel még sohasem nyert az első háromon kívülről indulva, de az Auto Motor und Sport újságírója még azzal az őrült adattal is előállt, hogy sohasem győzött még a Ferrari olyan futamon, amelyen az énekes Placido Domingo is jelen volt – márpedig a világhírű tenor el is énekelt néhány dallamot a rajt előtt.
A Red Bullok által vezetett, rendhagyó rajtfelállást ismerve mindenki a szokásosnál is izgatottabban várta a startot és a szintén egyedülálló 890 méteres sprintet az 1-es kanyarig. Bár az élmezőnyből Hamiltonnak volt a legkevesebb oka rámenősnek lenni, mégis ő volt a legagresszívabb a rajtnál, és a harmadik helyről azonnal kilőtt a két Red Bull közé. Verstappen őrizte a belső ívet és elfordult elsőként Hamilton előtt, a pole-ból gyengébben elrugaszkodó Ricciardo pedig csak mögéjük sorolt be. Vettel ezúttal sem úszta meg koccanás nélkül az első kört, Bottas Mercedesével érintkeztek az első kerekeik, de a finn rövid pályaelhagyásán kívül ezúttal nem történt dráma.
Az ultralágy gumik a Mercedeseken bírták a legrövidebb ideig, már a 11. körben kihívták kerékcserére mindkét pilótájukat. A Red Bullok erre reagálva követték őket a következő két körben, a Ferrarinál viszont csak a 17. körben ejtették meg a kettős cserét. A második etapra Verstappen már 10 másodperc körüli előnyben találta magát, Vettel életre kapott, a Mercedesek pedig továbbra is küszködtek a gumikkal. A Ferrari németje utolérte és a célegyenesben megelőzte Ricciardót, majd pár körrel később ugyanezt tette Hamiltonnal is. A brit rohamosan veszített a tempóból, így Ricciardo is átugrotta őt, miután néhány környi védekezés után a 47.-ben a bajnoki cím várományosa elfékezte magát az 1-es kanyar előtt, és átszánkázott a sikánon.
A Mercedes ki is hívta pilótáit egy második cserére, de itt kezdtek változatossá válni a taktikák az élmezőnyben, hiszen csak Verstappen és Vettel tett ugyanígy. A még mindig erős tempót autózó Ricciardo ezzel felugrott a második helyre, de friss gumijaival a német ismét felzárkózott rá. Őt Raikkönen követte, a Mercedesek pedig ekkorra az 5-6. helyre szorultak.
Ricciardo elég gyorsnak tűnt ahhoz, hogy magánál tartsa a 2. pozíciót, ám a technika ezúttal sem így akarta. Az utolsó tíz körre fordulva a Red Bull füstölni kezdett, az ausztrál pedig kénytelen volt félreállni és elkönyvelni szezonbeli nyolcadik kiesését.
Verstappen végül kényelmes előnnyel ismételte meg tavalyi mexikói sikerét, ötödik győzelmét aratva az F1-ben. A két Ferrari egészítette ki a dobogót, Hamilton negyedik lett, őt pedig a végül háromszor kereket cserélő Bottas már körhátrányban követte a Mercedes szezonbeli leggyengébb hétvégéjén.
Ez viszont aligha érdekelte a Mercedest a leintés pillanatában, a csapat ugyanis felszabadultan ünnepelhette Hamiltont, aki így is több mint eleget tett ahhoz, hogy behozhatatlan pontelőnyre tegyen szert és ötszörös világbajnokká váljon, beérve ezzel az örökranglista második helyén Juan Manuel Fangiót. A Mercedes azonban nem lett konstruktőri bajnok: 20 ponttal többet kellett volna szerezniük a Ferrarinál, ehhez képest 11-gyel kevesebbet gyűjtöttek.
A középmezőny legjobbja Nico Hülkenberg lett, a Sauber kettős pontszerzést jegyzett, és hosszú idő után Stoffel Vandoorne is visszatért a legjobb tíz közé.
Három virtuális biztonsági autó szakaszt is hozott a verseny a kiesések miatt. Egyetlen spanyolajkú pilóta sem ért célba: Fernando Alonso ismét a futam elején búcsúzott, miután az első körben törmeléket szedett össze McLarenje, de kiesett Carlos Sainz is, Sergio Perez pedig a hazai közönsége bánatára parkolt a bokszba műszaki hiba miatt.
A Mexikói Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 71 | 1:38:28.851 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 71 | 17.316 |
3 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 71 | 49.914 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 71 | 1:18.738 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 70 | 1 kör |
6 | Nico Hülkenberg | Renault | 69 | 2 kör |
7 | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 69 | 2 kör |
8 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 69 | 2 kör |
9 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 69 | 2 kör |
10 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 69 | 2 kör |
11 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 69 | 2 kör |
12 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 69 | 2 kör |
13 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 69 | 2 kör |
14 | Sergey Sirotkin | Williams-Mercedes | 69 | 2 kör |
15 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 69 | 2 kör |
16 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 68 | 3 kör |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 61 | kiesett |
- | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 38 | kiesett |
- | Carlos Sainz | Renault | 28 | kiesett |
- | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 3 | kiesett |