Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője szerint nem amiatt volt ennyire lassú és főleg ilyen "gumigyilkos" az autójuk hétvégén Mexikóban, mert nem használták a korábban áttörést hozó, extra hűtést biztosító felniket. A csapat már Austinban sem vetette be ezt a "trükköt" és ott is gondjai voltak a gumikezeléssel, de Wolff tagadja, hogy összefüggés lenne a két dolog között.
"Vasárnap nem az autó hátuljánál volt a legnagyobb probléma, hanem a bal első keréknél, ezzel nem lehetett mit kezdeni" - válaszolt a csapatvezető arra a kérdésre, hogy vajon a felni okozta-e a gondjaikat. "Szerintem egy olyan körünk sem volt, amikor igazán jól működött volna a gumi, de nem tudom megmagyarázni, hogy miért" - tette hozzá.
A legutóbbi fejlesztési csomaggal érkező, extra hűtést biztosító felnit azért tette félre a Mercedes, hogy nehogy megóvja a megoldást a Ferrari, de Mexikó előtt így is megnézte azt az FIA és végül mindent szabályosnak talált, a csapat azonban ennek ellenére sem vetette be, pedigkomoly szükség lett volna mindenre, ami hűtést generál.
"Néha a miénk volt a leggyorsabb autó, máskor nem, néha úgy működött, mint egy F3-as autó, ilyen volt most Mexikóban" - mondta Wolff, aki hozzátette, hogy idén máskor is szenvedtek már a gumikkal, ez a probléma néha megjelent, de Lewis Hamilton brilliáns teljesítménye sokszor elfedte ezt.