DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Négy Renault-motoros autó kezdett az élen Mexikóban

Verstappen teljesítette a legjobb köridőt az első szabadedzésen, ahol szokatlan eredmények születtek: gyári Renault-k a 3-4. helyen, tesztpilóta a top 10-ben, a két Ferrari csak 7. és 8. pozícióban.

A mezőny háromnegyede már a Mexikói Nagydíj első szabadedzésének első etapján feltette a hétvége legpuhább, hiperlágy gumikeverékét, beleértve az élcsapatokat is. Az első fél órában a két Ferrari állt az első két pozícióban Sebastian Vettel vezetésével, majd 30 percnél meglepő nevek tűntek fel az élen: néhány másodpercre Carlos Sainz, aztán a hazai hős, Sergio Perez.

Mire az autók féltávnál visszatértek a bokszba kerékcserére és az első edzés felénél megszokott rövid pihenőre, a sorrend az élen megszokottabb formát öltött: a két Red Bull rendelkezett a legjobb köridőkkel. Daniel Ricciardo 1:17,932-es eredménnyel állt az első helyen, Max Verstappen 0,094 másodperccel maradt el tőle: a csapat új padlólemezt tesztelt az edzésen, melyet Verstappen próbált ki. Mögöttük a két Mercedes Hamilton és Bottas sorrendjében, majd Sainz és Perez következett. A két Ferrari tíz perc alatt visszacsúszott a hetedik-nyolcadik pozícióig. A Red Bullhoz hasonlóan ők is fejlesztett padlót vetettek be: Vettel kapta az új darabot, Raikkönen a régit.



Az edzés végéig a Red Bullok még közel másfél másodpercet lefaragtak a legjobb köridőből, miközben végig hiperlágyat használtak: Verstappennél 1:16,656-nál állt meg a számláló, Ricciardo közel fél másodperccel elmaradt tőle. A Mercedes és Ferrari ultralágy abroncson körözött az edzés második felében, kisebb mértékben tudtak gyorsulni, ennek is köszönhető a meglepő végeredmény: a két Red Bull mögött a két Renault teljesítette a harmadik és negyedik legjobb időeredményt, Sainz 1,2 másodperccel maradt le Verstappentől.

Hamilton és Bottas ötödik-hatodik helyen zártak a Mercedesszel, mögöttük következett a két Ferrari Vettel és Raikkönen sorrendjében – a legutóbbi nagydíj győztese 35 perccel az edzés vége előtt megforgott, miután teljesítette a legjobb első szektort. A legjobb 10-be Brendon Hartley a Toro Rossóval és egy újabb meglepetés, a Force India tesztpilótája, Nicholas Latifi fértek be. Hartley csapattársa, Pierre Gasly egyetlen mért kört sem tett meg: a franciára motorcsere miatt Mexikóvárosban is az utolsó rajtkocka vár.

A második szabadedzés 21 órakor kezdődik, az első tréning történései részletesen élő közvetítésünkben találhatók meg.

Az 1. szabadedzés eredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány Körök
1 Max Verstappen Red Bull/Renault 1:16.656 - 19
2 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:17.139 0.483 19
3 Carlos Sainz Renault 1:17.926 1.270 20
4 Nico Hülkenberg Renault 1:18.028 1.372 21
5 Lewis Hamilton Mercedes 1:18.075 1.419 23
6 Valtteri Bottas Mercedes 1:18.322 1.666 27
7 Sebastian Vettel Ferrari 1:18.746 2.090 17
8 Kimi Raikkönen Ferrari 1:18.936 2.280 22
9 Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1:19.024 2.368 29
10 Nicholas Latifi Force India/Mercedes 1:19.078 2.422 23
11 Sergio Perez Force India/Mercedes 1:19.124 2.468 29
12 Antonio Giovinazzi Sauber/Ferrari 1:19.134 2.478 25
13 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1:19.276 2.620 26
14 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:19.312 2.656 28
15 Lando Norris McLaren/Renault 1:19.646 2.990 23
16 Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1:19.716 3.060 29
17 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:19.853 3.197 28
18 Szergej Szirotkin Williams/Mercedes 1:19.899 3.243 30
19 Lance Stroll Williams/Mercedes 1:20.142 3.486 26
20 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda - - 2
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: