Ahogy az utóbbi években a legtöbb Formula–1-es futamon, úgy az USA Nagydíjon is problémát okozott az élmezőny pilótái számára a lassabb autók lekörözése. Az első három helyen autózó Kimi Räikkönen, Max Verstappen és Lewis Hamilton is többször panaszkodott arra, hogy a mezőny végén járók hátráltatják őket a versenyzésben. Sokan úgy gondolják, ez azért van, mert a lekörözést jelző kék zászló nem működik elég hatékonyan, ezért további szabályozást kellene kilátásba helyezni. Lewis Hamilton azonban nem értett egyet ezzel a megoldással, szerinte inkább azzal van gond, hogy a gyorsan kopó gumik miatt nem tudnak huzamosabb ideig elég közel autózni egymáshoz.
„Még ha öt másodpercre is vagy az előtted autózótól, már érzed a hatását, az autód jobban kezd csúszkálni alattad, így az addigi előnyöd szinte teljesen eltűnik” – mondta Hamilton. „Austinban például utolértem a két Toro Rossót, de nem tudtam elég közel kerülni hozzájuk, mert a gumijaim egyre rosszabb állapotban voltak, viszont ahhoz sem voltam elég távolságra, hogy ők elengedjenek maguk mellett, szóval ez nagyon nehéz helyzet.” A brit szerint ugyanakkor a gyorsabb pilóták azt sem várhatják el, hogy a hátul autózók feláldozzák a saját versenyüket csak azért, hogy őket elengedjék.
Hamilton a probléma forrását elsősorban az autók kialakításában látja. Úgy véli, hogy ez rendkívül megnehezíti számukra azt, hogy közelről követhessék egymást. A négyszeres világbajnok azt reméli, Ross Brawnnak, a Formula–1 sportigazgatójának és csapatának a következő időszakban erre is sikerül megoldást találnia. „Remélem, olyan döntéseket hoznak 2021-re vonatkozóan, amik közelebb hozzák az egész mezőnyt egymáshoz, hogy ne másfél másodperc, hanem sokkal kevesebb legyen a különbség az élmezőny és a középmezőny között.” Hamilton szerint ha ezt sikerül elérniük, akkor az F1 lehet a legnagyszerűbb sportsorozat.
„Úgy gondolom, hogy ez az egyik alapvető baj a Formula–1-gyel. Nem szabadna, hogy ekkora különbségek legyenek az első és az utolsó között vagy egyáltalán az autók között” – mondta a Mercedes pilótája, aki azt sem érti, hogy lehet a Williams és a McLaren körönként több másodperccel lemaradva tőlük. „Olyan szabályváltozások kellenek, amik ennek a különbségnek a jelentős csökkentését segítik, hogy sokkal izgalmasabb futamokat láthassunk”– jelentette ki a brit, hozzátéve, hogy „nézzék csak meg a MotoGP-t, ahol a versenyzők körökön keresztül kerék a kerék ellen tudnak harcolni egymással.”