Ahogy azt az előrejelzés ígérte, vasárnap száraz idő köszöntött Austinra, így a pénteki esőnek tényleg csak annyi volt a „haszna”, hogy elvette a hosszú etapos tempó gyakorlásának lehetőségét a csapatoktól, akik így még a versenyen is valamelyest a sötétben tapogatóztak.
A rajtnál a pole-ban álló Hamilton ugyanúgy járt, mint egy évvel ezelőtt, és a belső íven legyorsulta őt a második helyről induló Ferrari. Ezúttal Kimi Raikkönen állt mellette, és bár erősen befelé szorította a finnt a Mercedes, így is sikerült elsőként elfordulnia, és a szezon során először nyert pozíciót az első körben.
Az első kör több egymástól független ütközést is hozott: Lance Stroll Fernando Alonso autójának oldalába csapódott, véget vetve a spanyol versenyének, Romain Grosjean pedig egy elfékezés után Charles Leclerc-t pörgette ki. Mivel a francia kiesett, ítéletet a leintés utánra ígértek a versenybírók, amit azért érdemes figyelni, mert a Haas pilótája három büntetőpontnyira van az egyfutamos eltiltástól.
Ám az ütközés, amely a legtöbbeket izgatta, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo között ment végbe: a német az első körben megelőzte az ausztrált, majd egy elfékezés után esélyt adott neki a visszatámadásra. A következő jobboshoz Vettel érkezett a belső íven, ám alulkormányzottsága miatt túl későn kanyarodott el autója, így nekiütközött Ricciardónak. Versenybalesetnek nyilvánították az esetet, amelyből a Red Bull zavartalanul továbbhaladt, Vettel azonban idén már nem először rosszul jött ki egy koccanásból és megpördült. A 15. helyről kellett megpróbálnia visszazárkózni.
Közben a 18. helyről rajtoló Max Verstappen hét kör alatt feljött az 5.-re, ami hamarosan még egy továbbival javult, amikor a 10. körben Ricciardo alatt műszaki hiba miatt megállt az autó, az ausztrál elképesztő pechsorozata így tovább folytatódott.
A Red Bull eltávolításának idejére virtuális biztonsági autós szakaszt rendeltek el, az élmezőnyből pedig csak egy valaki, Hamilton használta ki ezt a korai alkalmat kerékcserére. Friss lágy gumikat kapott, és mivel a mezőny nem haladt versenytempóban, csupán nyolc másodperc hátránnyal a harmadik helyre jött vissza, ahonnan Bottas gyors átugrása után pár körön belül már ismét ott volt a kopott ultralágyakon szenvedő Raikkönen mögött. Ebben a pillanatban úgy tűnt, Hamilton tekintélyes taktikai előnyt élvez, ám a folytatás nem alakult olyan simán számára, mint azt a Mercedes talán tervezte. A brit körökön át sikertelenül próbálta megelőzni Raikkönent, és csak akkor szerezte meg a vezetést, amikor a finn a 21. körben kiállt friss lágy abroncsokért. Csak utána érkezett még a bokszba Verstappen, Bottas és Vettel, akiknek több mint tíz körrel frissebb gumijuk volt Hamiltonnál.
A brit tempója lassan lankadni is kezdett, és 17 másodperces kezdeti előnyét is egyszámjegyűvé faragta le Raikkönen. Ekkor, a 37. körben határozott a Mercedes egy második kerékcsere mellett, ami után csak a 4. helyen tért vissza a címvédő. Bottas ismét előzékeny volt vele szemben, s az utolsó tíz kör ritka izgalmas felállásban kezdődött meg: három különböző csapat autóját, Raikkönent, Verstappent és Hamiltont három másodperc választotta el egymástól.
A trió tagjai nem tágítottak egymás szélárnyékából, három körrel a leintés előtt Hamilton próbálkozott Verstappen egy rossz kigyorsítása után, és a két pilóta kanyarokon keresztül csatázott egymással, de végül a brit szorult le a pályáról, így visszaállt a harmadik helyre. Ezen csúcspont után az élen már nem történt változás, Raikkönen megszerezte régóta várt népszerű győzelmét a Ferrarival. Vettel viszont a végén még megelőzte Bottast a negyedik helyért, így Hamilton a szükséges nyolc helyett csak három ponttal szerzett többet nála, a bajnokavatás esélye tehát továbbgördül Mexikóra, ahol viszont Vettel már győzelmi kényszerben lesz.
Kimi Raikkönen 21. futamgyőzelmét szerezte, először nyert a 2013-as szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta, amikor még a Lotusnál vezetett. Micsoda nap, és micsoda búcsúidőszak ez számára a Ferraritól!
Frissítve: Az üzemanyag-felhasználási limit túllépése miatt két versenyzőt, Ocont és Magnussent kizárták a versenyből, változott a pontszerzők sorrendje.
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 56 | 1:34:18.643 |
2 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 56 | 1.281 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 56 | 2.342 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 56 | 18.222 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 56 | 24.744 |
6 | Nico Hülkenberg | Renault | 56 | 1:27.210 |
7 | Carlos Sainz | Renault | 56 | 1:34.994 |
8 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 56 | 1:39.288 |
9 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 56 | 1:40.657 |
10 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 56 | 1:41.080 |
11 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 55 | 1 kör |
12 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 55 | 1 kör |
13 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 55 | 1 kör |
14 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 55 | 1 kör |
15 | Sergey Sirotkin | Williams-Mercedes | 55 | 1 kör |
16 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 54 | 2 kör |
- | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 31 | - |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 8 | - |
- | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 2 | - |
- | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1 | - |