Idestova tíz éve létezik szabály arra, hogy az időmérő edzések során a levezető körben sem haladhat egy pilóta túl alacsony tempóban, hiszen azzal akadályozhatja, esetleg veszélyeztetheti is gyorskörön lévő pilótatársait. Az FIA így minden pályán meghatároz egy maximális időkorlátot, amelyen belül a levezető körön lévő pilótáknak is teljesíteniük kell az 1-es és a 2-es safety car vonal közötti távot.
Ezt az időlimitet lépte túl egy Mercedes és egy Force India, Valtteri Bottas és Esteban Ocon az austini kvalifikáción, méghozzá mindketten nagyjából ugyanabban a pillanatban, a Q3 legvégén. Már a kockás zászlót lengették, és mindenki utolsó körét fejezte be, amikor a két pilótát a sportszabályzat 27.4-es cikkelyének megsértésén fogták, hiszen a kelleténél lassabb tempóban haladva tértek vissza a bokszba.
A versenybírók magukhoz hívatták mindkét pilótát, ám végül nem látták további intézkedés szükségét. Megállapították ugyan, hogy az időmérőt negyedik helyen záró Bottas és a hatodikként végző Ocon valóban túllépték az időlimitet, ám figyelembe vették, hogy „egyikük sem haladt indokolatlanul lassan, sem pedig olyan módon, hogy azzal bármely más versenyző körét befolyásolta volna”.
A múltban, amennyiben tényleg történt akadályozás, láthattunk már rajtbüntetést hasonló vétségért, így viszont az élmezőnyből továbbra is csak Sebastian Vettelnek kell hátrasorolással számolnia az USA Nagydíjra. Az időmérőt másodikként záró német az első szabadedzésen a piros zászló alatti túl gyors haladás miatt kapott három rajthelyes büntetést. Ő így az 5. lett a rajtrácson, Bottas pedig előrelép a 3.-ra, Lewis Hamilton és Kimi Raikkönen mögé.