Noha egy nappal ezelőtt még szombatra is erős esőzést mutattak az előrejelzések, reggelre alaposan megváltozott az időkép Austin fölött, az eső frissen jósolt 10%-os valószínűsége pedig nem materializálódott, így a csapatok pozitív meglepetésére a hétvége során először száraz pályán körözhettek pilótáik – és jelenleg ez van kilátásban az időmérőre is.
Ahogy az ilyen esetekben lenni szokott, ebben a 60 percben mindenkinek nagyon sürgős tennivalója akadt a pályán, hiszen a pénteki munka elengedhetetlen részét is ebbe az egy órába kellett belesűríteni. Dolgukat pedig nehezítette a tiszta pálya miatti gyenge tapadás.
Első igazán erős köreik után a Ferrarik álltak az élre: eleinte Kimi Raikkönen vezetett, majd az edzés utolsó harmadának kezdetén Sebastian Vettel átugrotta őt. Az élcsapatok nem azonos programot teljesítettek: a Ferrarik kizárólag ultralágy gumikkal az egykörös tempót gyakorolták, a Mercedesek és a Red Bullok azonban hosszabb etappal kezdtek, tíznél is több kört beletéve első gumiszettjükbe.
A német végül az élen is zárta az edzést, amelyen bokszkiállás nélkül maximum öt kört töltött egyhuzamban a pályán, azaz egyértelműen az időmérőre készült – amely után három rajthelyes büntetéssel sújtják –, míg a hosszabb etapokról és a másik két slick keverékről nem gyűjtött adatokat a Ferrari a kvalifikáció kezdetéig. Rajtuk és a Williamseken kívül minden más pilóta kipróbálta az ultralágyak mellett a szuperlágy vagy a lágy gumikat is.
A végére még a Mercedesek és a Red Bullok is kihajtottak egy-egy rövid etapra, de közülük csak Lewis Hamilton tudott a Ferrarik közelébe kerülni, 73 ezredes hátránnyal a harmadik lett Vettel és Raikkönen mögött. A „nagy hatos” mögött ezúttal Charles Leclerc volt az üldözők legjobbja.
Egy furcsa incidenst is hozott az edzés: Brendon Hartley Toro Rossójáról a halóra szerelt egyik toldalékszárny leszakadt, és egyenesen Hartley sisakjának csapódott. Az új-zélandi pilóta jelezte is a rádión, hogy érezte valamilyen tárgynak az érintkezését, ami persze alacsony tömege és sebessége miatt semmilyen sérülést nem hagyott, így rendben folytathatta is tovább a körözést, hogy végül két ezredmásodperccel az utolsó helyen végző Fernando Alonso előtt zárjon.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:33.797 | 20 | |
2 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:33.843 | 0.046 | 21 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33.870 | 0.073 | 23 |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:34.556 | 0.759 | 21 |
5 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:34.703 | 0.906 | 21 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:34.910 | 1.113 | 20 |
7 | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1:35.365 | 1.568 | 21 |
8 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:35.411 | 1.614 | 21 |
9 | Carlos Sainz | Renault | 1:35.450 | 1.653 | 21 |
10 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:35.468 | 1.671 | 19 |
11 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:35.562 | 1.765 | 22 |
12 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:35.713 | 1.916 | 27 |
13 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:35.770 | 1.973 | 19 |
14 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:35.882 | 2.085 | 19 |
15 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:36.000 | 2.203 | 21 |
16 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:36.188 | 2.391 | 21 |
17 | Sergey Sirotkin | Williams-Mercedes | 1:36.193 | 2.396 | 20 |
18 | S.Vandoorne | McLaren-Renault | 1:36.302 | 2.505 | 23 |
19 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1:36.330 | 2.533 | 26 |
20 | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:36.332 | 2.535 | 20 |