Magyar idő szerint délután öt órakor vette kezdetét az USA Nagydíj első szabadedzése Austinban, méghozzá esős körülmények között: a bokszutcában és némely rázókőnél is állt a víz, sőt, volt, ahol átfolyásokat is láthattunk a pályán, a pilóták figyelmét pedig külön fel is hívták arra, hogy a bokszutca rendkívül csúszós. A munkát mindenesetre így is megkezdték a csapatok, Marcus Ericsson érkezett meg a pályára először, Lando Norris pedig Stoffel Vandoorne autóját „vitte táncba”, de a tesztpilóták közül Sean Gelael is előkerült, ő Brendon Hartley Toro Rossóját kapta meg erre az edzésre.
A „munka” azonban eleinte annyiból állt, hogy alapvető dolgokat próbálgattak ki a csapatok, az első mért körökre majdnem fél órát kellett várni – a két Red Bull nem vacakolt, nem tesztelgetett sok mindent, rögtön a lovak közé csapott. Erre először egyik rivális istálló sem tudott válaszolni, de negyven perc elteltével Valtteri Bottas 1:48-as körrel az élre ált, közben pedig Charles Leclerc az első komolyabb hibát is elkövette: egy ártatlan szituációban veszítette el az autó hátulját és megpördült, de Sebastian Vettel is leszaladt a pályáról az egyes kanyarban, elkezdték feszegetni a határokat a versenyzők.
Mielőtt azonban nagyon belendültek volna, piros zászlóval megszakították az edzést, mert Leclerc annyi kavicsot hordott fel a pályára, hogy azt veszélyesnek minősítették az illetékesek. A nagyjából tízperces szünet után folytatódott a gyakorlás és a továbbra is erősen vizes pályát egyre jobban letapogatták a pilóták, így rohamosan elkezdtek javulni az idők: Lewis Hamilton bő egy másodperces előnnyel átvette a vezetést, Max Verstappen is nagyon megközelítette Bottast, de az „alsóházból” is többen előre tudtak ugrani. Az viszont látszott, hogy a Ferrari ezúttal sem találja a ritmust, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel csak az ötödik-hatodik helyet tudta elfoglalni, ekkor már a forgalom is akadályt jelentett, a maranellóiak az új padlólemezzel sem tudtak előrébb kerülni.
Szűk fél órával az edzés vége előtt jött a jelzés, hogy most már lehet használni a DRS-t, annyit javultak a körülmények, de Hamilton idejére senki sem volt veszélyes – a brit megint megmutatta, hogy esős körülmények között a többiek felett áll, 1:47,502-es köre a gyakorlás legjobb idejét jelentette. A "best of the rest", vagyis az élmezőny mögötti szekció már közel sem volt ennyire egyértelmű, a Renault, a Haas, a Sauber, sőt, a McLaren is hasonló tempóra volt képes legalább egy-egy versenyzővel, egy kicsit a Force India lógott ki közülük lefelé.
Kiemelendő még Esteban Ocon, aki kétszer is veszélyes helyzetbe keveredett: egyszer a bokszutcában csúszott meg és csak, illetve szerelői lélekjelenlétén múlt, hogy nem történt komoly baleset, egyszer pedig a pályán mért el egy féktávot és kis híján nekicsapódott Kimi Raikkönennek. Szerencsére mindkettőt megúszta, megúsztuk, így baj nélkül zajlott le a gyakorlás - folytatás 21:00-tól a második edzéssel.
Az első szabadedzés végeredménye: