Annak ellenére, hogy az idei szezon utolsó négy futamának a Ferrari úgy vág neki, hogy már csak matematikai esélye van beleszólni a bajnoki küzdelembe, a maranellói alakulat továbbra sem áll le az autó fejlesztésével. Austinba ugyanis olyan aerodinamikai fejlesztési csomaggal érkeztek az olaszok, amely reményeik szerint orvosolni fogja a teljesítmény terén látott korábbi problémákat.
A Motorsport beszámolói szerint az SF71-H padlólemezén, a hátsó kerekek előtt úgynevezett „kopoltyúk” jelentek meg, amelyek elsősorban a levegő áramlásának szabályozását segítik elő, ugyanakkor elterelik a menet közben felverődő gumitörmelékeket is. Az oldalsó légterelők tekintetében az austini változat is a korábbiaknál jóval komplexebbé vált, köszönhetően az újonnan felkerülő légörvény terelő elemeknek.
A csütörtöki médianapon Sebastian Vettel elmondta, annak ellenére, hogy a lemaradásuk már viszonylag nagy az ellenfelekhez képest, továbbra is csak a győzelemre fókuszálnak. A német ugyanakkor azt is elismerte, idén a Mercedes és Lewis Hamilton jobb munkát végzett náluk.
„Ha a pontokat nézzük, akkor eléggé nyilvánvaló, hogy ők voltak a jobbak idén. Sajnos sok olyan versenyünk volt, amelyek nem úgy alakultak, ahogy kellett volna és ezt ők jól ki is tudták használni. Viszont ez nem azt jelenti, hogy mi csak félreálltun, és hagytuk őket nyerni, hiszen nekik is meg kellett dolgozniuk a pontokért”– mondta Vettel, aki a Japán Nagydíjon történtek ellenére továbbra is azon a véleményen van, hogy „ahhoz, hogy győzni tudj, néha agresszívnek kell lenned.”
Elmondása szerint az előtte álló négy futamnak is úgy vág neki, hogy csak az első hely lebeg a szeme előtt. „Tudom, hogy mi kell ahhoz, hogy nyerni tudjunk és azt is tudom, hogy nekem mit kell tennem, szóval ebből a szempontból nem sok minden változik. Viszont azzal is tisztában vagyunk, hogy olyan helyzetbe kerültünk, amikor kockázatokat kell vállalnunk, mert az irányítás már nem a mi kezünkben van."