DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 17. csütörtök
F1

Wolff nem szól bele a stratégiai döntésekbe

Toto Wolff szerint jobb, ha ő kimarad ezekből a döntésekből és arra bízza a dolgot, akinek ez a feladata - ő maximum csak hozzászólhat, de a döntéseket nem ő hozza meg.

Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője bevallotta, hogy túlságosan beleszólt James Vowles, a csapat vezető stratégájának munkájába az Orosz Nagydíjon, emiatt pedig jött is a hiba, nem hívták ki elég korán Lewis Hamiltont a bokszba, ezért előzhette őt meg a kiállás után Sebastian Vettel. Ugyan ebből baj nem lett, mert Hamilton a pályán visszasvette a pozícióját, Wolff tanult az esetből és felhozott egy 2010-es repülőgép-szerencsétlenséget példaként.

wolfi



"Két nagyon-nagyon tapasztalt pilóta vezette a gépet és kétszer is megszakították a landolást, mert túl sűrű volt a köd és nem volt automatikus leszálló rendszer a reptéren. Amikor azonban azon gondolkodtak, hogy mit csináljanak, bement a fülkébe a légierő vezetője és azt mondta, hogy de, landolnak. Felülírta a két pilóta döntését, mert magasabban volt a ranglétrán. Leszálltak, teljesítették az utasítást és embereket öltek meg" - magyarázta Wolff az Autosportnak.

"Szóval amikor a mi repülőnk száll az időmérőn és a versenyen, akkor James (Vowles) vezeti a gépet, én pedig maximum visszajelzést adhatok, vagy kommentálhatok, de ő dönti el, hogy mi történik. Abban a pillanatban ő a vezér még akkor is, ha egyébként én vagyok magasabb beosztásban. Nem fogok beavatkozni, az ő döntése" - fogalmazott a csapatvezető.

Wolff arról is beszélt, hogy az oroszországi eset után próbálják tovább finomítani a kommunikációt, hogy ki mikor mit mondhat a rádióban, de úgy véli, hogy összességében jól működik a rendszer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: