Vasárnapra nyoma sem maradt a szombati borongós időjárásnak Suzukában, így száraz pályán, a hétvége legmagasabb hőmérsékleti értékei mellett indult el a futam. Az első sorból induló Mercedesek helye nem volt veszélyben, Hamilton megőrizte a vezetést Bottas előtt, mögöttük viszont azért jóval nagyobb volt a tolongás. Raikkönen nyomása alatt Verstappen elvétett egy féktávot, a pályára visszatérve pedig leszorította a finnt, ami a rajtnál a 8. helyről pozíciókat nyerő Vettel számára lehetővé tette, hogy csapattársát átugorva már negyedikként haladjon.
A legnagyobb koccanást az első körökben Magnussen és Leclerc produkálták – az ismét agresszíven védekező dán a lehető legkésőbbre hagyta az irányváltást a kanyar előtt, a monacói így hátulról belerohant. A Haas pilótája járt rosszabbul, hiszen kieséshez vezető defektet kapott, gumitörmelékei miatt pedig a biztonsági autó is a pályára lépett.
Az újraindítás előtt Verstappen 5 másodperces időbüntetést kapott a Raikkönen-incidensért, Vettel viszont ennek ellenére azonnal túl akart jutni a Red Bullon. Vesztére, mert amikor a Spoonban belülről megpróbálta beszúrni a Ferrarit a riválisa mellé, a két autó összeért, és a német pördült meg, visszaesve ezzel a mezőny végére. Vettel hétvégi kálváriája ezzel tovább folytatódott, mert bár a középmezőnyön áthámozva magát vissza tudott zárkózni a 6. helyig, de Raikkönentől ekkor már 40 másodperces hátrányban volt, a csapat pedig már nem is foglalkozott a helycserével, ezzel szimbolikusan talán le is mondva az idei bajnokságról.
A vártnál agilisebbek voltak viszont a Red Bullok. Verstappen még időbüntetésével együtt is Raikkönen előtt tért vissza a pályára a bokszkiállásáról, köszönhetően annak is, hogy a finn időt veszített a forgalomban. Később még a 15. helyről rajtoló Ricciardo is beférkőzött Raikkönen elé, miután sikeresen kivitelezte elcsúsztatott boksztaktikáját. A verseny utolsó harmadában ráadásul Verstappen a Mercedesekre is elkezdett felzárkózni, ám hiába került egy másodpercen belülre Bottashoz képest, még a finn későbbi pályaelhagyása nyomán sem adódott előtte előzési lehetőség.
Vettel a 6. helyen befutva csupán 8 pontot szerzett, így pedig ponthátránya már 67-re nőtt az idei 9. győzelmét arató Hamiltonnal szemben. A Mercedes britje pedig két hét múlva, az USA Nagydíjon, három futammal a szezon vége előtt akár be is biztosíthatja ötödik világbajnoki címét, amennyiben ezt a különbséget sikerül legalább 75 pontra duzzasztania.
Az alsó pontszerző helyekért kiélezett csatát vívtak a középmezőny tagjai, s végül Perez, Grosjean, Ocon és Sainz végeztek még a legjobb tíz között. A 6-7. helyről rajtoló Toro Rossók viszont nem tudtak csodát tenni a Honda fejlesztéseivel. Gasly az utolsó körökben csúszott ki a pontszerzők közül, Hartley versenytempója csak a 13. pozícióra volt elég.
A Japán Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő/hátrány |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 53 | 1:27:17.062 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 53 | 1:27:29.981 |
3 | Max Verstappen | Red Bull/TAG Heuer | 53 | 1:27:31.357 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | 53 | 1:27:36.557 |
5 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 53 | 1:28:08.060 |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 53 | 1:28:26.935 |
7 | Sergio Pérez | Force India/Mercedes | 53 | 1:28:36.441 |
8 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 53 | 1:28:44.260 |
9 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 53 | 1:28:45.117 |
10 | Carlos Sainz | Renault | 52 | +1 kör |
11 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 52 | +1 kör |
12 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 52 | +1 kör |
13 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 52 | +1 kör |
14 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 52 | +1 kör |
15 | S.Vandoorne | McLaren/Renault | 52 | +1 kör |
16 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 52 | +1 kör |
17 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 52 | +1 kör |
- | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 38 | - |
- | Nico Hülkenberg | Renault | 37 | - |
- | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 8 | - |
A futam történései percről percre ide kattintva visszaolvashatók.