Egészen komoly visszhangja volt annak, amikor tavaly az FIA vezetőségében dolgozó, ott műszaki igazgatóként, afféle új Charlie Whitingként tevékenykedő lengyel Marcin Budkowski a Renault-hoz igazolt. Bár a hivatalos szabály szerint ilyenkor egy szakember három hónapig nem vállalhat csak munkát más helyen, Budkowski és a Renault ezt duplán is betartotta és hat hónap telt el az első időszak befejezése és az új megkezdése között.
Budkowskiék tehát sportszerűek voltak, de a lengyel úgy véli, túl nagy ügyet csináltak ebből a riválisok. „Persze értem a riválisok aggodalmait, de több dolog miatt is úgy gondolom, aránytalanul sokat foglalkoztak ezzel” - kezd bele a szakember. „Egyrészt egy kimondottan csendes időszakban váltottam, amikor túl sok minden nem történt, és egy kicsit szándékos is volt a hangulatkeltés.”
Annak ellenére, hogy Budkowski betekintést nyerhetett minden egyes csapat legféltettebb titkaiba, szerinte ez sem számít. „Annyira gyorsan változik ebben a sportban minden, hogy minden nagyon gyorsan elavul itt. Mi lett a tavalyi problémás dolgokkal? Szinte mindet betiltották. A felfüggesztést, mindent. Amikhez nekem hozzáférésem volt, gyakorlatilag nem léteznek egyik autón sem.”