DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 8. péntek
F1

Hamilton nyert, Vettelék elszámolták

Lewis Hamilton Szingapúrban újabb olyan versenyt nyert meg, amely a hétvége előtt még inkább a Ferrarinak állt, s 40 pontra növelte előnyét Sebastian Vettellel szemben, akit Max Verstappen a kerékcserénél előzött vissza.

Helyi idő szerint este 8 óra után vette kezdetét mesterséges kivilágítás mellett a 11. Szingapúri Nagydíj. A tavalyival ellentétben ezúttal végig száraz körülmények uralkodtak a versenyen, mert hiába kapott el egy-egy futózáport a kamera, a nagy páratartalom miatt annak semmilyen nyoma nem marad a pályán.

A rajtot az első három sorból Vettel kapta el legjobban, de ez nem volt elég ahhoz, hogy az első kanyarban elcsípje Verstappent az elöl meglógó Hamilton mögötti második helyért. De csak az első hosszú padlógázos szakaszig kellett várnia ehhez, a 7-es kanyarban kívülről legyorsulta a Ferrari a Red Bullt, a holland pedig alighanem bölcsen döntött, hogy nem próbálkozott extrarövid féktávval a belső íven, hanem besorolt a harmadik helyre.

Másodpercekkel ezt követően megjött a Szingapúrban kihagyhatatlan biztonsági autó, mivel ezúttal sem vészelte át a mezőny baleset nélkül az első kört. A 3-as kanyarban ráadásul két csapattárs, a Force Indiák ütköztek: Esteban Ocon kívülről talált rést Sergio Perez mellett, a mexikói azonban a vártnál jobban kisodródott, a két autó kerekei összeértek, a francia pedig a falban találta magát. Az új identitást felvett csapat erős sorozata pedig Szingapúrban megakadt, mert noha Perez itt még továbbhaladt, később igen komoly kalamajkába került...

A biztonsági autó kiállását követő 8-10 kör F1-es mércével mérve igencsak komótos tempóban haladt, ahogy az élmezőny igyekezett óvni a rajtnál kötelező használt hiperlágy gumikat, így a Hamilton által diktált tempó 10-12 másodperccel is elmaradt a pole-pozíciós körétől. Idővel felpörögtek azonban az események: a nagycsapatok közül elsőként Vettelt hívta kerékcserére a Ferrari a 14. körben, Hamilton pedig ekkorra már rákapcsolt, hogy elegendő különbséget autózzon ki az elévágás megakadályozásához. Sikerrel is járt a brit, egy körrel később kereket cserélve kényelmesen jött vissza Vettel elé, aki ráadásul egy körre beragadt Perez mögé, az így összeszedett időveszteség pedig elég volt Verstappen és a Red Bull taktikai visszatámadásához. A holland a németnél három körrel később érkezett a bokszba, majd onnan kihajtva a két autó egymás mellett találta magát a 3-as kanyarban, ám mivel Verstappen volt a belső íven, meg tudta tartani a pozíciót, így visszajött Hamilton mögé, ami második helyet ért, miután Raikkönen és Ricciardo is megjárták a bokszot. Vettel ráadásul ultralágy gumikat kapott, míg riválisai lágyakat, és a német eleinte attól is tartott, hogy ezzel a puhább keverékkel nem fog tudni újabb kiállás nélkül eljutni a célig – félelme végül alaptalannak bizonyult, bár az utolsó körökre jelentősen visszavett tempójából.

Az élen a sorrend a továbbiakban már nem változott, ám Hamiltonnak jutott még egy igen meleg pillanat, amikor a lekörözésekre került a sor a futam második felében. Romain Grosjean és Szergej Szirotkin mögé érkezve elakadt, mivel a páros éppen egymás előzgetésével volt elfoglalva, s a brit korábbi négy másodperces előnye hirtelen úgy elolvadt, hogy Verstappen is bepróbálkozott mögötte. A Mercedes azonban lezárta az utat a rámenős holland előtt, majd ismét kiépített egy kényelmes előnyt, amit aztán meg is őrzött a leintésig.

Kijelenthető, hogy a versenyen az akció zöméért Perez és Szirotkin voltak felelősek. A páros az utolsó helyek egyikén kezdett csatába, miután a mexikói frusztráltan vette tudomásul, hogy kerékcseréjét követően beragadt a hétvége leglassabb csapatának számító Williams mögé. Hosszú körökön keresztül nem tudott előzni, majd amikor végre sikerült neki és elhúzhatott volna az egyenesben Szirotkintól, nem várta meg ezt a pillanatot. Perez ráhúzta az autóját az oroszra, még mielőtt teljesen elhaladt volna mellette, a két autó összeütközött és a Force India kapott defektet, ráadásul a pilótát áthajtásos büntetéssel is sújtották tettéért. Szirotkin aztán mások előtt is kemény útakadályként tornyosult, de Brendon Hartley leszorításáért már ő kapott öt másodperces időhozzáadást.

DnOJypFXsAAjK3O



Ami a dobogósok mögötti pontszerző helyeket illeti: Bottas Raikkönennel és Ricciardóval a nyakában esett be a 4. helyen, Alonso a McLarennel rég látott eredményt elérve 7. lett, mögötte pedig Sainz, Leclerc és Hülkenberg futott be.

Lewis Hamilton viszont karrierje során negyedszer nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat, pontelőnye pedig 40-re nőtt Vettel előtt a tabellán. Hat verseny van hátra a szezonból, a következő fordulót két hét múlva az Orosz Nagydíj jelenti majd.

 

A Szingapúri Nagydíj végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő/Hátrány Kör
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:51:11.611 61
2 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 8.961 61
3 Sebastian Vettel Ferrari 39.945 61
4 Valtteri Bottas Mercedes 51.930 61
5 Kimi Räikkönen Ferrari 53.001 61
6 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 53.982 61
7 Fernando Alonso McLaren-Renault 1:43.011 61
8 Carlos Sainz Renault 1 kör 60
9 Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1 kör 60
10 Nico Hülkenberg Renault 1 kör 60
11 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1 kör 60
12 Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1 kör 60
13 Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1 kör 60
14 Lance Stroll Williams-Mercedes 1 kör 60
15 Romain Grosjean Haas-Ferrari 1 kör 60
16 Sergio Pérez Force India-Mercedes 1 kör 60
17 Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1 kör 60
18 Kevin Magnussen Haas-Ferrari 2 kör 59
19 Sergey Sirotkin Williams-Mercedes 2 kör 59
- Esteban Ocon Force India-Mercedes - 0
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: