Helyi idő szerint este 8 óra után vette kezdetét mesterséges kivilágítás mellett a 11. Szingapúri Nagydíj. A tavalyival ellentétben ezúttal végig száraz körülmények uralkodtak a versenyen, mert hiába kapott el egy-egy futózáport a kamera, a nagy páratartalom miatt annak semmilyen nyoma nem marad a pályán.
A rajtot az első három sorból Vettel kapta el legjobban, de ez nem volt elég ahhoz, hogy az első kanyarban elcsípje Verstappent az elöl meglógó Hamilton mögötti második helyért. De csak az első hosszú padlógázos szakaszig kellett várnia ehhez, a 7-es kanyarban kívülről legyorsulta a Ferrari a Red Bullt, a holland pedig alighanem bölcsen döntött, hogy nem próbálkozott extrarövid féktávval a belső íven, hanem besorolt a harmadik helyre.
Másodpercekkel ezt követően megjött a Szingapúrban kihagyhatatlan biztonsági autó, mivel ezúttal sem vészelte át a mezőny baleset nélkül az első kört. A 3-as kanyarban ráadásul két csapattárs, a Force Indiák ütköztek: Esteban Ocon kívülről talált rést Sergio Perez mellett, a mexikói azonban a vártnál jobban kisodródott, a két autó kerekei összeértek, a francia pedig a falban találta magát. Az új identitást felvett csapat erős sorozata pedig Szingapúrban megakadt, mert noha Perez itt még továbbhaladt, később igen komoly kalamajkába került...
A biztonsági autó kiállását követő 8-10 kör F1-es mércével mérve igencsak komótos tempóban haladt, ahogy az élmezőny igyekezett óvni a rajtnál kötelező használt hiperlágy gumikat, így a Hamilton által diktált tempó 10-12 másodperccel is elmaradt a pole-pozíciós körétől. Idővel felpörögtek azonban az események: a nagycsapatok közül elsőként Vettelt hívta kerékcserére a Ferrari a 14. körben, Hamilton pedig ekkorra már rákapcsolt, hogy elegendő különbséget autózzon ki az elévágás megakadályozásához. Sikerrel is járt a brit, egy körrel később kereket cserélve kényelmesen jött vissza Vettel elé, aki ráadásul egy körre beragadt Perez mögé, az így összeszedett időveszteség pedig elég volt Verstappen és a Red Bull taktikai visszatámadásához. A holland a németnél három körrel később érkezett a bokszba, majd onnan kihajtva a két autó egymás mellett találta magát a 3-as kanyarban, ám mivel Verstappen volt a belső íven, meg tudta tartani a pozíciót, így visszajött Hamilton mögé, ami második helyet ért, miután Raikkönen és Ricciardo is megjárták a bokszot. Vettel ráadásul ultralágy gumikat kapott, míg riválisai lágyakat, és a német eleinte attól is tartott, hogy ezzel a puhább keverékkel nem fog tudni újabb kiállás nélkül eljutni a célig – félelme végül alaptalannak bizonyult, bár az utolsó körökre jelentősen visszavett tempójából.
Az élen a sorrend a továbbiakban már nem változott, ám Hamiltonnak jutott még egy igen meleg pillanat, amikor a lekörözésekre került a sor a futam második felében. Romain Grosjean és Szergej Szirotkin mögé érkezve elakadt, mivel a páros éppen egymás előzgetésével volt elfoglalva, s a brit korábbi négy másodperces előnye hirtelen úgy elolvadt, hogy Verstappen is bepróbálkozott mögötte. A Mercedes azonban lezárta az utat a rámenős holland előtt, majd ismét kiépített egy kényelmes előnyt, amit aztán meg is őrzött a leintésig.
Kijelenthető, hogy a versenyen az akció zöméért Perez és Szirotkin voltak felelősek. A páros az utolsó helyek egyikén kezdett csatába, miután a mexikói frusztráltan vette tudomásul, hogy kerékcseréjét követően beragadt a hétvége leglassabb csapatának számító Williams mögé. Hosszú körökön keresztül nem tudott előzni, majd amikor végre sikerült neki és elhúzhatott volna az egyenesben Szirotkintól, nem várta meg ezt a pillanatot. Perez ráhúzta az autóját az oroszra, még mielőtt teljesen elhaladt volna mellette, a két autó összeütközött és a Force India kapott defektet, ráadásul a pilótát áthajtásos büntetéssel is sújtották tettéért. Szirotkin aztán mások előtt is kemény útakadályként tornyosult, de Brendon Hartley leszorításáért már ő kapott öt másodperces időhozzáadást.
Ami a dobogósok mögötti pontszerző helyeket illeti: Bottas Raikkönennel és Ricciardóval a nyakában esett be a 4. helyen, Alonso a McLarennel rég látott eredményt elérve 7. lett, mögötte pedig Sainz, Leclerc és Hülkenberg futott be.
Lewis Hamilton viszont karrierje során negyedszer nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat, pontelőnye pedig 40-re nőtt Vettel előtt a tabellán. Hat verseny van hátra a szezonból, a következő fordulót két hét múlva az Orosz Nagydíj jelenti majd.
A Szingapúri Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:51:11.611 | 61 |
2 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 8.961 | 61 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 39.945 | 61 |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 51.930 | 61 |
5 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 53.001 | 61 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 53.982 | 61 |
7 | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:43.011 | 61 |
8 | Carlos Sainz | Renault | 1 kör | 60 |
9 | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1 kör | 60 |
10 | Nico Hülkenberg | Renault | 1 kör | 60 |
11 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1 kör | 60 |
12 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1 kör | 60 |
13 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1 kör | 60 |
14 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1 kör | 60 |
15 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1 kör | 60 |
16 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1 kör | 60 |
17 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1 kör | 60 |
18 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 2 kör | 59 |
19 | Sergey Sirotkin | Williams-Mercedes | 2 kör | 59 |
- | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | - | 0 |