Kevésen múlt, hogy a mai Formula-1-es futam után nem egy fejsérülés a legnagyobb beszédtéma. A verseny rajtját követően a középmezőnyben tömegbaleset alakult ki, amelynek leglátványosabb elszenvedője Charles Leclerc és a felette elrepülő Fernando Alonso volt. A monacói és a spanyol találkozásának komolyságáról az a fotó árulja el a legtöbbet, ami a Sauber pilótafülkéjéről és halójáról készült. Tisztán látszik, hogy ALonso McLarenje végigszánkázott az eszközön, és hátborzongató belegondolni, hogy mi történt volna, ha nincs ott a titánium keret.
A Sky Sports lassítása az esetről:
WATCH: Super slow-mo and zoomed footage as Alonso's car bounces off the halo on Leclerc's car. Thank goodness it was on the car!#SkyF1 #F1 #BelgianGP #Halo pic.twitter.com/pr2lMo6HsY
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) August 26, 2018
Leclerc az esetet követően szűkszavúan nyilatkozott versenyéről. „Valószínűleg a halónak is jutott ma szerep. Szerencsétlen baleset volt, mert nagy lehetőségek álltak ma előttem, sajnálom, hogy az első körben fel kellett adnom.”
Toto Wolff, aki a védőelem téli bemutatójakor még „láncfűrésszel vágta volna le” az eszközt, ma hálásan beszélt használatáról. „Nagyon csúnya is lehetett volna a baleset. Örülök, hogy használjuk a halót.”
Felmerült a kérdés, hogy vajon az indycaros Robert Wickens súlyos múltkori balesetén enyhített volna-e az eszköz, ám a Mercedes csapatfőnöke szerint az olyan irdatlan erejű becsapódás volt, ami ellen még a halo is kevés. „Szerintem azzal a ronda beton oszloppal való találkozás volt az, ami eltörte a csontjait. Úgy gondolom, hogy nekik a védőkerítésekkel kellene valamit kezdeniük, de én egy F1-es bolond vagyok, aki olyan versenyről nyilatkozik, amilyet egyszer sem látott élőben.”