DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Egyelőre sok a kérdőjel az új F1-es szárnyakkal kapcsolatban

Paddy Lowe szerint kicsit a sötétben tapogatóznak, nem tudják, hogy pontosan mekkora változást hoznak az új szárnyak, de akkorát talán nem, mint a 2009-esek - a Williams szeretné megragadni a lehetőséget.

A Formula-1 fő törekvése a következő szezonra az, hogy megkönnyítse az előzést a pilóták számára, hogy egyszerűbben tudják egymást követni az autók a pályán - ennek érdekében 2019-ben szimplább, szélesebb, az előzést szolgáló első szárnyakat szerelnek majd fel a csapatok. Ezekből több, első fázisban lévő elemet mát láthattunk is a Magyar Nagydíj utáni kollektív teszten.

"Ez egy nagyon jó kérdés és gyakran felmerül" - reagálta Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója az Autosport kérdésére, mely azt firtatta, hogy valóban könnyebb lesz-e az előzés ezekkel a szárnyakkal. "Az egyik dolog, amit a csapatok mondtak, hogy visszatérünk oda, ahol voltunk, de ez önmagában eléggé relatív. Megpróbálunk egy érzékelhető, biztos alapot megfogni, ahonnan indulunk, de hogy ez mennyire pontos, azt nem tudom megmondani."

will



Lowe azt is hozzátette, hogy ez a változtatás annyira azért nem lesz jelentős, mint ami a 2009-es aerováltozás volt, de abban biztos, hogy sok részletet kell majd újraoptimalizálni - egyelőre itt még nem tartanak, csak az alapok vannak meg. Azt viszont jelezte, hogy ez mindenképpen esély a borzasztó mélyen lévő Williamsnek a javulásra.

"Ahhoz azért elég nagy változás, hogy esélyt nyújtson. Keményen dolgozunk azért, hogy ezt sikerüljön megragadni és előrébb tudjunk lépni az erősorrendben, megfontoltak vagyunk ezzel kapcsolatban, de ha jól csináljuk, ezzel elindulhatunk felfelé" - idézi a szakembert az Autosport.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: