DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 31. csütörtök
F1

Hamilton elmagyarázta, hogy miért tudott nyerni

A Mercedes négyszeres világbajnoka beszélt a Magyar Nagydíj hátteréről és hogy mi volt a kulcs ahhoz, hogy váratlanul fölénybe tudjon kerülni és futamot nyerni a Ferrarik előtt.

Váratlan győzelmet aratott a Hungaroringen Lewis Hamilton, az első két szabadedzés alapján még a dobogó is távolinak tűnt a Mercedes számára, a kaotikus esős időmérőn mégis kibérelték az első sort, majd a brit gyakorlatilag zavartalan versenyt futva ért célba elsőként. A hétvége hátteréről nyilatkozott a futamot követően.

"Nagyon sokat változtattunk a beállításokon péntekről szombatra. Már az első szabadedzésen eszközöltünk egy nagy változtatást, de ezt ilyenkor nehéz megtenni, mert még ismerkedünk a pályával és nem feltétlenül a beállítások vannak előtérben. Aztán a második szabadedzésen éreztem, hogy nem jó irányba mentünk, másfelé kell" - tekintett vissza Hamilton.

luisz



"A harmadik gyakorláson már nem volt rossz, de nem volt tökéletes sem, majd leesett az eső. Az időmérőre már nem változtattam, de tudtam, hogy Valtteri jót ment előtte és a tempót tekintve már nem voltunk messze a másképp beállított autóval. Mindezek alapján megtanultuk, hogy hogyan kell használni a gumikat és vasárnap már a legjobb formámat hoztam. Péntekenként ez általában nem így van..." - magyarázta.

A gumikezelés valóban kulcsfontosságú volt a futamon, hiszen pénteken elsősorban ezzel szenvedtek a Mercedesek az ultralágy keveréken, de vasárnap Hamilton 25 kört tett meg ezeken az abroncsokon, tízzel többet Valtteri Bottasnál, ezzel pedig "kivédte" Sebastian Vettel stratégiai lépését, a német nem került előnybe azzal, hogy ő a lágyakon rajtolt. A brit taktikája így működött, egyrészt nem koptak el úgy a gumijai a verseny végére, mint Bottasé, másrészt megoldotta egy bokszkiállással, nem kényszerült kettőre.

"Az ultralágyak sokkal tovább bírták, mint gondoltam. A második edzésen még szenvedtem, de akkor más beállításokat használtam. A lágy gumikon nem ment jól először, de aztán változtattam egy-két dolgon, jobb lett az egyensúly és utána jöttek az igazán jó köridők. Tudtam, hogy növelnem kell a különbséget, amíg még Valtteri mögött vannak, mert az ő stratégiája miatt nagyon valószínű volt, hogy nem fogja bírni a végéig. Egyértelmű szerintem, hogy még a csapat sem várta, hogy ennyit ki tudok hozni az első etapomból."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: