DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Mire figyeljünk a 33. Magyar Nagydíjon?

Izgalmas időmérő után hasonlóan parázsnak ígérkező 70 kör vár ránk vasárnap délután - íme öt kulcsmomentum, melyekre érdemes lesz figyelnünk az F1-es Magyar Nagydíj alatt.

Egyes kanyar – aztán a kettes, hármas, négyes…

Mivel a Hungaroringen hagyományosan alig lehet előzni, a futam rajtja mindig remek lehetőséget nyújt a pozíciószerzésre. Erre leginkább az első néhány kanyarban van szükség, amikor egy bátran beszúrt autóorr több helynyi nyereség jelent – különösen annak tükrében, hogy a Mansell-kanyar után szűkül a pálya, és csak a legritkább esetben látunk az aszfaltcsík hátsó részében autókat egymás mellett. A második sorból induló Ferrarik remek rajtjaival megspékelve mindez garancia arra, hogy izgalmas rajtot láthatunk.



Ricciardo felzárkózása

Az ausztrált az elmúlt futamokon a balszerencse fogadta kegyeibe, sorozata pedig a Ringen sem szakadt meg, ugyanis csak a 12. rajthelyről indulhat majd, miután nem maradt ideje megfelelő mért körre az időmérő második szakaszában. Kíváncsiak várjuk, hogy mire megy majd innen – a motivációval talán nem lesz gond, és további bizakodásra adhat okot, hogy pénteken a Red Bullé volt a legjobb tempó hosszú etapon.

Vigyázni az abroncsokra!

Bár az előrejelzés esőt mond vasárnap estére, az égi áldás a futam során szinte biztos, hogy elkerüli a Hungaroringet. A hőmérő higanyszála így bőven 30 fok felett marad majd, ezért kulcsfontosságú lesz, ki hogyan bánik a gumikkal. A rajtnál szabad a választás a nedves Q2 miatt, az azonban biztos, hogy a Mercedesek kissé szenvedtek a hátsókkal ultralágyon, és sokkal magabiztosabban voltak a sárga oldalfalú, lágy Pirelliken.

Toro Rosso: Feltámadás?

Noha a Honda előrelépést mutatott az idei szezonban, még mindig előnyükre válik, hogy a Hungaroring az egyik legkevésbé „éhes” pálya motorerő szempontjából. Ennek köszönhetően Pierre Gasly a 6., Brendon Hartley a 8. pozícióból várhatja a rajtot – a Toro Rosso eddig egy alkalommal sem végzett mindkét autójával a top 10-ben, a Magyar Nagydíj pedig talán soha vissza nem térő alkalmat szolgáltathat a dobbantásra.

Sainz, mint vezető Red Bull-pilóta

Furcsa kimondani, hogy egy ilyen remekül teljesítő pilótának bizonytalan a jövője, de így van: a Renault valószínűleg Esteban Oconra cseréli őt, a Red Bullnál pedig Ricciardo várható hosszabbítása miatt nem lesz hely – a Hungaroringen azonban ő végzett első helyen az energiaitalosokhoz köthető pilóták közül. A spanyol magyarországi erős szereplése nagyon fontos a Renault számára, hogy megszilárdítsa pozícióját a konstruktőri negyedik helyért vívott csatában. Az előjelek a helyükön, már csak a történelmet nézve is: Sainz tavaly a hetedik, tavalyelőtt a nyolcadik helyen zárt a magyar pályán.

Forrás: F1.com

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: