Két éve még a megszűnés fenyegette a pénzügyi gondokkal küszködő Saubert, ám a tavalyi átmeneti évet követően a költségvetés stabilizálódott, a Ferrarival szorosabbra fűzött szövetség pedig gyümölcsözőnek tűnik. Az erőforrás terén a legfeltűnőbb a gárda fejlődése, de év elejéhez képest aerodinamikailag is sokat lépett előre.
A tavalyi sereghajtókból stabil középcsapat lett, már egyáltalán nem meglepő, ha valamelyik Sauber a pontzónában végez. Charles Leclerc a gyorsabb és az eredményesebb a két pilóta közül, de az elszúrt gumistratégia miatt legutóbb a mezőny végére esett vissza. Ugyanakkor ott volt Marcus Ericsson, aki két ponttal így is megörvendeztette az istállót.
Mit várnak a teljesen más karakterisztikájú Hungaroringtől? „Miután erős versenyt futottam Hockenheimben, extra mennyiségű önbizalommal érkezem Budapestre. Az egész csapat formában van, a nyári szünet előtti utolsó futamot még jól megnyomjuk. Ez a pálya nagyon technikás, sok kanyarral, olyan, mint egy gokartpálya” – mutatott rá Marcus Ericsson. Fernando Alonso egyébként ugyanezt a kifejezést használta a Hungaroringre.
„Pilóta és autó számára is nehéz pálya, de pillanatnyi jó formánkat kihasználva, vélhetően ismét jó helyezésekért harcolhatunk. Mindig rengeteg svéd zászlót látok a pálya körül, ez számomra extra motivációt ad, remélem, Budapesten is láthatom a svéd szurkolókat.”
Csapattársa, a húszéves Charles Leclerc szintén várja, hogy nálunk versenyezzen. „Alig várom a magyarországi nagydíjhétvégét. Budapest remek város, mindig élvezem az itt töltött időt. A pálya meglehetősen technikás, meglehetősen különbözik más pályáktól, teljesen eltér azoktól, amiken idén eddig versenyeztünk.”
„Tavalyi, Formula-2-es magyar futamaimról jó emlékeket őrzök, várom, hogy lássam, mit érhetek el idén. Az elmúlt hetekben állandósult a kiváló teljesítményünk, erre próbálunk építeni és pozitív eredménnyel zárni a szezon első felét” – tekintett előre Charles Leclerc.